فولکس واگن و پژوسیتروئن تولید «مینی کار» را متوقف می کنند؟

  • خودرو
  • چهارشنبه ۲۴ بهمن ۱۳۹۷ ۹:۰۳
    کد خبر :487641

با کاهش سودآوری در بخش ماشین‌های کوچک (مینی کار)، دو کمپانی پژوسیتروئن و فولکس واگن ممکن است خودروهای کوچک خود را کنار بگذارند.

در حال حاضر سگمنت “مینی کار” بخش وسیعی از خودروهای موجود در بازار را به خود اختصاص داده است، مخصوصا در بازار اروپا که آمارهای منتشر شده از سال 2017 نشان می دهد 8 درصد از سهم فروش اتومبیل در بازار اروپا برای ماشین های کوچک یا به اصطلاح مینی کار بوده است. با این حال همه چیز تغییر می کند و باتوجه به قوانین سختگیرانه ایمنی و زیست محیطی، نیاز است که تکنولوژی های بیشتری بر روی ماشین ها اضافه شود که در این خصوص ماشین های اقتصادی کوچک همچون “مینی کارها” ضربه سختی خواهند خورد.

ماشین های “مینی کار” عموما اقتصادی هستند و برای مصارف شهری مورد استفاده قرار می گیرد، اما قوانین سختگیرانه بین المللی در مباحث ایمنی و زیست محیطی باعث خواهد شد تا خودروسازان بر روی ماشین های کوچک خود هم تجهیزات بروز و پیشرفته نصب کنند و انجام این کار باعث خواهد شد تا ماشین های کوچک شهری دیگر اقتصادی و مقرون به صرفه نباشد تا زنگ خطر توقف تولید ماشین های “مینی کار” اول از همه توسط فولکس واگن و پژوسیتروئن به صدا درآید.

مدیرعامل کمپانی خودروسازی فولکس واگن اعلام کرد: محدودیت های سخت تر آلایندگی از سال 2020 میلادی آغاز خواهد شد و خودروهای مینیاتوری و کوچک نمی توانند نقش مثبتی در راستای رسیدن به قوانین جدید ایفا کنند و همچنین برای انطباق با قوانین آلودگی تا سال 2030 میلادی، نیاز است که حدود 3500 یورو به قیمت خودروهای مینی کار اضافه شود که در شرایط فعلی، مطمئن نیستیم که چند نفر از مشتریان می توانند هنوز از آنان استفاده کنند.

ترس گروه پژوسیتروئن نیز توقف تولید و آسیب رسیدن به مشارکت تویوتا برای تولید خودروهای کوچک در جمهوری چک خواهد بود و در صورت پایدار بودن این شرایط، کمپانی خودروسازی پژو سیتروئن مجبور خواهد بود تولید 2 مدل خودروی “پژو 108” و خودروی “سیتروئن C1” را به طور کامل متوقف کند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید