پیش بینی افزایش سفرها در نوروز امسال

    کد خبر :486683
پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی نیروی انتظامی از پیش بینی افزایش سفرها در ایام نوروز خبر داد.

سردار تقی مهری در حاشیه دوره استانداردسازی و تعالی رفتار کارکنان پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ با حضور در جمع خبرنگاران اظهار کرد: برگزاری این دوره‌ها جزو رویکردهای اصلی‌مان و نقش زیادی در ارتقای رضایتمندی مردم در پی دارد.

وی با بیان اینکه نحوه رفتار مأموران با کاربران ترافیک بر فرهنگ ترافیکی تأثیر می‌گذارد، گفت: این قطعاً به ما کمک می‌کند تا مأموران ما با آرامش بیشتری مأموریت‌های خود را انجام دهند.

مهری درباره رفتار ناشایستی که از سوی برخی از شهروندان با مأموران می‌شود گفت: این موارد بسیار کم و انگشت شمار است اما مأموران ما تحت حمایت پلیس بوده و در مواردی که چنین اتفاقی افتاده ما از مأموران خود حمایت کرده‌ایم.

به گفته وی، برگزاری دوره‌های تعالی رفتار تأثیر مثبتی داشته و سبب کاهش شکایات و اعتراضات کاربران ترافیکی شده است.

وی درباره اجرای طرح جدید برای محدوده زوج و فرد در تهران از سال آینده گفت: هر آنچه که به تصویب نهادهای قانونی برسد مورد تأیید پلیس نیز خواهد بود و ما طبق قانون عمل خواهیم کرد.

وی درباره تعویض گواهینامه و صدور گواهینامه جدید که زمانبر شده بود نیز گفت: در حال حاضر مدت صدور کارت گواهینامه رانندگی کمتر از یک ماه است و تا آخر این ماه نیز به حالت کاملاً عادی باز خواهد گشت. دیگر مواردی را نداریم که افراد بیشتر از یک ماه منتظر دریافت گواهینامه خود باشند.

وی درباره اینکه افراد در دوران صدور گواهینامه جدید و تحویل آن امکان رانندگی دارند یا خیر؟ گفت: فردی که گواهینامه‌اش صادر شده باشد اطلاعاتش در سامانه ما ثبت است و اگر لازم باشد که رانندگی کند می‌تواند با مراجعه به مراکز پلیس راهور گواهی را دریافت کند. همانطور که گفتم کارت‌های گواهینامه نیز به سرعت صادر خواهد شد.

رئیس پلیس راهور ناجا درباره سفرهای نوروزی نیز گفت: با توجه به الگوی سفرهای نوروزی که استفاده از وسایل نقلیه شخصی بر وسایل حمل و نقل عمومی ارجحیت دارد و همچنین بیش از ۸۰۰ هزار خودروی نوشماره‌ای که امسال وارد چرخه ترافیک شده و نیز افزایش افراد نوگواهینامه، پیش بینی ما این است که سفرها در تعطیلات نوروز ۹۸ افزایش خواهد داشت.

وی اضافه کرد: علاوه بر آن برای اسفند ماه و خریدها و همچنین ایام نوروز نیز در سراسر کشور طرح ترافیکی ویژه‌ای را اجرا خواهیم کرد که جزئیات آن اعلام می‌شود.

به گزارش ایسنا، رئیس پلیس راهور ناجا درباره افزایش شمار جانباختگان حوادث رانندگی در کشور نیز گفت: طبق آمارهای پزشکی قانونی در ۹ ماهه امسال کمتر از یک درصد تلفات ناشی از حوادث رانندگی افزایش داشته است که کاهش این امر نیازمند ورود و مشارکت همه دستگاه‌های مربوطه است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید