معرفی مدیران سه شهرک صنعتی البرز به دادسرا

    کد خبر :486650
محیط زیست البرز

مدیرکل حفاظت محیط زیست البرز با اشاره به ورود فاضلاب سه شهرک صنعتی استان به تالاب صالحیه، از معرفی مدیران شهرک‌های صنعتی نظرآباد، هشتگرد و سپهر به دادسرا خبر داد.

فردین حکیمی با اشاره به ورود فاضلاب صنعتی به تالاب صالحیه گفت: مدیران سه شهرک صنعتی نظرآباد، هشتگرد و سپهر که فاضلاب خروجی این شهرک‌ها به تالاب صالحیه می‌رسد به دادسرا معرفی شده‌اند.

حکیمی افزود: این افراد به دادسرا معرفی شده‌اند تا برنامه خود را در قبال فاضلاب، مشخص و در اصلاح این وضعیت تسریع کنند.

وی ادامه داد: شهرک صنعتی سپهر تصفیه‌خانه ندارد، تصفیه‌خانه شهرک صنعتی نظرآباد هم تا ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته اما مشکل راهبری دارد و سیستم شهرک صنعتی هشتگرد هم هنوز کامل نشده است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست البرز به وضعیت تالاب صالحیه اشاره و اعلام کرد: اینکه فاضلاب صنعتی به محیط زیست وارد شود که به هیچ وجه مورد تأیید ما نیست و قطعاً ورود فاضلاب به تالاب دارای اثرات منفی خواهد بود بنابراین این وضعیت باید اصلاح شود.

وی در ادامه به آخرین وضعیت پنج شهردار مناطق کرج که به دلیل سهل‌انگاری در موضوع دپوی زباله زباله و ضایعات آتش‌زا در حوزه شهری به دستگاه قضائی رفته بود هم اشاره و خاطرنشان کرد: برای برخی از این افراد رأی صادر شده، پرونده برخی در حال رسیدگی است و برخی هم وضعیت را اصلاح کردند و تبرئه شدند.

حکیمی در پایان تصریح کرد: دو پرونده جدید برای دو نفر از شهرداران مناطق کرج هم در حال تشکیل است تا به دادسرا ارسال شود

پیش از این یک فعال محیط زیست از سرازیر شدن فاضلاب شهرک صنعتی هشتگرد به تالاب صالحیه خبر داده و گفته این کار تالاب و روستاهای اطراف را با خطر آلودگی میکروبی مواجه کرده است.

رامین محمدی در گفت‌وگو با  ایسنا افزود: متأسفانه اخیراً فاضلاب شهرک صنعتی هشتگرد به تالاب صالحیه سرازیر شده و این تالاب و مناطق اطراف را با خطر آلودگی میکروبی مواجه کرده است. تالاب صالحیه محل زیست گونه‌های جانوری ارزشمندی است به طوری که تاکنون ۱۱۶ پرنده، شش گونه خزنده ارزشمند و پستاندارانی چون جبیر، سنجاب زمینی، روباه و گرگ در منطقه این تالاب ثبت شده است.

وی ادامه داد: ورود فاضلاب علاوه بر بوی وحشتناکی که دارد زیست این گونه‌های جانوری را تهدید می‌کند و با ادامه این روند مرتع این منطقه هم نابود خواهد شد.

این فعال محیط زیست خاطرنشان کرد: طی ۱۵ روز گذشته این دومین بار است که فاضلاب شهرک صنعتی هشتگرد به تالاب صالحیه سرازیر می‌شود، بار اول جلو فاضلاب بسته شد اما باز هم این کار انجام شده است. این اتفاق منجر به مرگ ماهیان تالاب شده است اما پرندگان به صورت غریزی متوجه این موضوع می‌شوند و در نهایت دست به مهاجرت از تالاب می‌زنند.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان البرز خرداد ماه گفته، اگر از الان به فکر احیا تالاب صالحیه نباشیم عواقب بدی در انتظار استان خواهد بود؛ این عواقب در کنار تالاب الله‌آباد قزوین که اثرات آن متوجه استان البرز است بیشتر تهدید کننده خواهد بود.

به گزارش ایسنا، تالاب صالحیه یک تالاب فصلی است که به رودخانه کردان وابسته است اما در مدت اخیر، محیط زیست البرز پیگیری‌هایی را برای ثبت آن به عنوان تالاب و تعیین حق‌آبه رسمی برای آن انجام داده است زیرا خشک شدن آن علاوه بر تهدید حیات گونه‌های جانوری منجر به ایجاد ریزگردهای نمکی خواهد شد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید