عمق ۳ هزار متری اقیانوس هند بررسی می شود

    کد خبر :485775

قرار است پروژه ای برای تحقیق در اقیانوس هند انجام شود که عمق ۳۰ تا ۳ هزار متری آب را برای بررسی تنوع زیستی و تاثیرات پلاستیک ها بر آب بررسی می کند.

جزئیات یک ماموریت برای اکتشاف اعماق اقیانوس هند اعلام شد. کارشناسان امیدوارند با انجام این ماموریت گونه های جدیدی را کشف کنند.

علاوه برآن محققان تصمیم دارند طی ماموریت مذکور تاثیرات پلاستیک بر اعماق آب را رصد و سلامت اقیانوس را آزمایش کنند. در ماموریت The First Descent به رهبری موسسه تحقیقات اقیانوسی Nekton در انگلیس، زیردریایی هایی به عمق ۳ هزار متری آب ارسال می شود.

این پروژه در لندن رونمایی شده و قرار است از ماه مارس آغاز شود. پروفسور «آلکس راجرز» یکی از اعضای این تیم علمی می گوید: این ماموریت عمق ۳۰ متری تا ۳ هزار متری آب را رصد می کند. در این عمق می توان تنوع گونه های مختلف را مشاهده کرد. در مناطق عمیق تر اقیانوس هند تقریبا بررسی نشده اند. ما هنوز نمی دانیم در این عمق چه چیزی وجود دارد.

به گزارش مهر ،به گفته این محقق طی این پژوهش احتمالا بتواند ۱۰۰ هزار نوع گونه جدید از جمله مرجان ها را بیابد.

طی این پروژه دو زیر دریایی ۱۷ ابزار و فناوری تحقیقاتی را در اعماق آب به کار می گیرند. علاوه بر آن ۱۸ دوربین نیز نخستین نقشه سه بعدی از اکوسیستم های اعماق دریا را ترسیم می کنند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید