اسامی گوشی‌هایی که بیشترین تشعشع را دارند +اینفوگرافی

    کد خبر :485595

اداره فدرال آلمان در حوزه تشعشات به تازگی اسامی تعدادی از گوشی‌های هوشمند را که تشعشع زیاد دارند اعلام کرد.

امروزه دیگر مردم در سراسر جهان هرگز از گوشی‌های هوشمند خود دور نیستند. در هنگام رفت‌وآمد در سطح شهر، در محل کار، در دانشگاه و حتی در هنگام خواب مردم تلفن همراه هوشمند را در کنار خود دارند.
حال سوالی که بسیاری از کاربران گوشی‌های هوشمند از کارشناسان فناوری می‌پرسند این است که آیا این میزان ارتباط تنگاتنگ با گوشی های هوشمند ضرر و آسیبی برای بدن انسان دارد؟

به تازگی تحقیقاتی در حوزه تشعشعات تلفن همراه و تاثیرات آن برای روی بدن انسان‌ها صورت گرفته است و برخی از دانشمندان در صدد برآمده‌اند میزان خطر استفاده از گوشی‌های هوشمند بر سلامت کاربران را مورد سنجش قرار دهند.

با توجه به حساسیت موضوع و اهمیت آن در حفظ سلامت کاربران تلفن‌های هوشمند سازمان‌ها و نهاد‌هایی در نقاط مختلف جهان بررسی‌هایی در جهت ارزیابی میزان تشعشعات گوشی‌های هوشمند آغاز کرده‌اند. یکی از این سازمان‌ها اداره فدرال آلمان در حوزه تشعشات (Bundesamt für Strahlenschutz) است.

طبق استاندار این اداره آلمانی میزان تشعشع تلفن‌های همراه هوشمند ساخته شده به وسیله تمامی تولید کنندگان در جهان باید نرخی حداکثر تا ۰.۶۰ وات بر گیلوگرم را داشته باشد. با استناد به همین استاندار این سازمان دوستدار محیط زیست به تازگی لیستی از اسامی پرتشعشع‌ترین گوشی‌های هوشمند در جهان منتشر کرده است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان ،بر طبق آنچه در لیستی انتشار یافته از سوی سازمان آلمانی دیده می‌شود گوشی Mi A۱ از شرکت چینی Xiaomi در صدر تشعشع‌زاترین گوشی‌های هوشمند قرار دارد. به طور کلی ۹ مورد در این لیست به تلفن‌های همراه ساخت شرکت‌های چینی اختصاص یافته است که برای سازندگان این گوشی‌ها و خریداران این دستگاه‌ها نوعی فاجعه محسوب می‌شود.

شرکت‌های بزرگ Xiaomi، OnePlus و ZTE سازندگان چینی هستند که در این لیست از آن‌ها نام برده شده است. اما نکته جالب و قابل تامل لیست پرتشعشع‌ترین و خطرناک‌ترین گوشی‌های هوشمند حضور دو مدل از تلفن‌های همراه غول فناوری آمریکایی اپل در آن است. به نظر می‌رسد حتی شرکت‌های بزرگی همچون اپل نیز بعضا سود بیشتر را به حفظ سلامت کاربران خود ترجیح می‌دهند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید