سفیر روسیه در واشنگتن: آمریکا باید از تهدید دست بردارد

    کد خبر :485452
سفیر روسیه

سفیر روسیه در آمریکا توسعه روابط اقتصادی را برای بهبود روابط سیاسی دو کشور ضروری دانسته تأکید کرد، برای برقراری گفت‌وگوهای عادی، واشنگتن باید از زبان تهدید و تعیین ضرب‌الاجل خودداری کند.

به گزارش تسنیم، “آناتولی آنتونوف” سفیر روسیه در ایالات متحده آمریکا در گفت‌وگو با خبرگزاری «تاس» ابراز عقیده کرد، مسکو و واشنگتن برای سر و سامان دادن به روابط سیاسی، نیازمند یک زیرساختار اقتصادی مناسب هستند.

آنتونوف با اشاره به اینکه روسیه و آمریکا در عرصه روابط اقتصادی ضررهای زیادی را متحمل شده‌اند، افزود: «به همین دلیل لازم است تا هرچه سریعتر شورای مشورتی جدیدی در رابطه با روابط تجاری دوجانبه با مشارکت نمایندگان بخش تجاری خصوصی روسیه و آمریکا و به‌منظور توسعه همکاری‌های تجاری ــ بازرگانی متقابلاً سودمند بین دو کشور ایجاد شود».

سفیر روسیه با ابراز اطمینان از اینکه این اقدام تأمین‌کننده منافع هر دو کشور خواهد بود، یادآور شد که چنین ابتکارعملی از قبل و دقیقاً از طرف “ولادیمیر پوتین” رئیس جمهوری روسیه در جریان دیدار وی با “دونالد ترامپ” رئیس جمهوری آمریکا در تابستان سال 2018 در هلسینکی عنوان شده است.

وی افزود: «بسیار سودمند است اگر کنار مذاکره درباره اختلاف نظرات، در باره آنچه باید انجام شود تا روابط روسیه و آمریکا دارای ثبات شده و بهبود یابد هم صحبت شود و این مسئله بسیار مهمتر است. رفع این مشکل می‌تواند با تشکیل شورای کارشناسان دو طرف و سازمان‌دهی میزگردهایی برای بررسی توصیه‌های صورت‌گرفته در جهت برقراری روابطی سازنده و مثبت کمک کند و این، یکی از ایده‌هایی بود که رئیس جمهوری روسیه در هلسینکی به همتای آمریکایی خود پیشنهاد کرده بود».

آنتونوف یادآور شد، ولادیمیر پوتین در پایان نشست سران هلسینکی به همتای آمریکایی خود پیشنهاد کرد که لازم است تا روی فلسفه ایجاد روابط دوجانبه درازمدت کار شود. از نظر رئیس جمهوری روسیه برای این منظور لازم است تا از کارشناسان باتجربه و آشنا به تاریخ و اختلافات روسیه و آمریکا کمک گرفته شود.

سفیر روسیه معتقد است که مشارکت مسکو و واشنگتن در عرصه‌های علمی و فرهنگی و همچنین روابط منطقه‌ای و مشارکت در فناوری‌های عالی هم به‌نوبه خویش به رفع اختلافات سیاسی بین دو کشور کمک خواهد کرد.

وی ابراز اطمینان کرد که روسیه به حرکت در جهت گفت‌وگو با طرف آمریکایی ادامه داده و خواستار روابط عادی با ایالات متحده بوده و امیدوار است که با واکنش مثبت همتایان آمریکایی مواجه شود.

آناتولی آنتونوف همچنین تأکید کرد که دور بعدی مذاکرات رؤسای جمهوری روسیه و آمریکا نیازمند فراهم‌سازی مقدمات آن به‌طور دقیق و جدی است و برای تحقق گفت‌وگوهایی عادی، مقامات واشنگتن باید از استفاده از زبان تهدید و تعیین ضرب‌الاجل خودداری کنند.

به‌عقیده وی، روابط بین روسیه و آمریکا هرچقدر هم دشوار باشد، نشست سران دو کشور همواره تأثیر مثبتی بر اوضاع بین‌المللی می‌گذارد. سفیر روسیه تأکید کرد، دو کشور به‌عنوان دو قدرت بزرگ هسته‌ای جهان و دو عضو دائم شورای امنیت، مسئولیت خاصی در تأمین صلح و ثبات جهانی دارند و بسیاری از مسائل دستورکار بین‌المللی به سطح روابط آنها بستگی دارد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید