لزوم بسیج ظرفیت‌ها در راستای تحقق اهداف پلیس

    کد خبر :483161

جانشین فرمانده نیروی انتظامی با اشاره به نقش مؤثر معاونت اجتماعی ناجا در همراه سازی مردم، رسانه‌ها و … با پلیس گفت: معاونت اجتماعی ناجا، درگاه دوسویه ارتباطی پلیس و مردم است.

سردار ایوب سلیمانی در پنجمین کمیسیون اجتماعی ناجا با تسلیت شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) و تبریک فرا رسیدن دهه خجسته فجر و چهلمین سالروز پیروزی انقلاب اسلامی و با اشاره به جایگاه معاونت اجتماعی به عنوان یکی از زیرمجموعه‌های محوری ناجا، اظهار کرد: اگر در هر مجموعه‌ای بر مأموریت‌های اصلی تمرکز نشود، مجموعه خاصیت اصلی و اثرگذار خود را از دست می‌دهد.

جانشین فرمانده ناجا ادامه داد: اشراف بر مأموریت و تمرکز بر اولویت و هدف اصلی، شرط اساسی هر موفقیتی است، معاونت اجتماعی باید عرضه و معرفی کننده مأموریت‌ها، مجاهدت‌ها و کارنامه کاری نیروی انتظامی به جامعه باشد و در این راستا می‌تواند از ابزارها و ظرفیت‌های متنوعی بهره ببرد.

سردار سلیمانی تصریح کرد: معاونت اجتماعی باید تسهیلگر اجرای مأموریت‌های نیروی انتظامی در جامعه باشد و با زمینه سازی، ظرفیت سازی، گفتمان سازی و فرهنگ سازی، به گونه‌ای عمل کند که مردم مأموریت‌ها و اقدامات پلیس را بپذیرند، باور کنند و با پلیس همراه شوند. همچنین تبیین و تحلیل عمل پلیس، تشریح و شفاف سازی مأموریت‌ها برای جامعه از الزامات و کارکردهای این معاونت باشد، در عین حال باید درگاه‌های ارتباطی مردم با پلیس توسط این معاونت ایجاد و توسعه یابد، به گونه‌ای که مردم بتوانند به راحتی انتظارات و مطالباتشان را برای پلیس مطرح کنند.

سردار سلیمانی افزود: مواجهه با پدیده‌های مختلف، مطالبات و انتظارات مردم؛ پاسخگویی به موقع، درست، به اندازه، اصولی باید از وظایف معاونت اجتماعی ناجا باشد و در عین حال این معاونت افکارسنجی و افکار سازی در روند اجرای مأموریت‌ها را دنبال و ارتباطات و تعاملات پلیس با مردم را تسهیل کند.

وی با اشاره به اینکه این معاونت می‌تواند به زبان مؤثر و غالب جامعه، پیام‌های پلیس را به مردم منعکس کند و در این مسیر استفاده از فیلم سازی، سریال سازی، تولید شعر و بهره‌مندی از ظرفیت هنر، رسانه و … از الزامات است، گفت: معاونت اجتماعی باید مردم را با پلیس همراه کند و در جلب مشارکت‌های مردمی برای پیشبرد اهداف پلیس نقش آفرین باشد.

سردار سلیمانی با تأکید بر لزوم بهره‌مندی از ظرفیت رسانه‌ها گفت: امروز دشمنان نظام و انقلاب به دنبال موج سواری بر موضوعات هستند و چون می‌دانند که پلیس عملکرد موفقی دارد و به نوعی تکیه گاه نظام است همه ظرفیت خود را برای تخریب پلیس به کار گرفته‌اند. دشمن هر روز به ترفند و شیوه‌ای متوسل می‌شود تا اعتبار نیروی انتظامی را هدف بگیرد و ما باید در این عرصه هوشیار باشیم و همه ظرفیت‌های ملی را برای دفاع از کیان پلیس به کار بگیریم.

جانشین فرمانده ناجا با اشاره به اهمیت اقدامات پیشدستانه در حوزه‌های اجتماعی و فرهنگی تصریح کرد: باید به موضوعات و پدیده‌های اجتماعی اشراف کافی داشته باشیم، دشمنان نظام و انقلاب دریافتند که پلیس نقش اثرگذاری دارد، بنابراین به هر حربه‌ای متوسل می‌شوند تا پلیس را با هجمه رسانه‌ای مواجه سازند.

بر اساس گزارش سایت پلیس، وی افزود: باید همه ظرفیت‌ها و امکانات را در مسیر رسیدن به هدف بسیج کنیم و بر مبنای اولویت‌ها پیش برویم، به طوری که در موضوعات اجتماعی و بر مبنای وظایف تعریف شده در این حوزه فعالانه و هوشیارانه عمل کنیم.

سردار سلیمانی با اشاره به نقش مؤثر معاونت اجتماعی ناجا در همراه سازی مردم، رسانه‌ها و … با پلیس افزود: معاونت اجتماعی ناجا؛ درگاه دوسویه ارتباطی پلیس و مردم است.

وی با اشاره به وجود برخی سامانه‌های ارتباطی در پلیس‌های تخصصی با مردم گفت: کارکرد این سامانه‌های ارتباطی پلیس باید به خوبی به مردم معرفی شود.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید