پای آلودگی صنعتی در تالاب صالحیه

    کد خبر :482365
رامین محمدی

یک فعال محیط زیست از سرازیر شدن فاضلاب شهرک صنعتی هشتگرد به تالاب صالحیه خبر داد و گفت: این کار تالاب و روستاهای اطراف را با خطر آلودگی میکروبی مواجه کرده است.

رامین محمدی افزود: متأسفانه اخیراً فاضلاب شهرک صنعتی هشتگرد به تالاب صالحیه سرازیر شده و این تالاب و مناطق اطراف را با خطر آلودگی میکروبی مواجه کرده است.

وی افزود: تالاب صالحیه محل زیست گونه‌های جانوری ارزشمندی است به طوری که تاکنون ۱۱۶ پرنده، شش گونه خزنده ارزشمند و پستاندارانی چون جبیر، سنجاب زمینی، روباه و گرگ در منطقه این تالاب ثبت شده است.

وی ادامه داد: ورود فاضلاب علاوه بر بوی وحشتناکی که دارد زیست این گونه‌های جانوری را تهدید می‌کند و با ادامه این روند مرتع این منطقه هم نابود خواهد شد.

این فعال محیط زیست خاطرنشان کرد: طی ۱۵ روز گذشته این دومین بار است که فاضلاب شهرک صنعتی هشتگرد به تالاب صالحیه سرازیر می‌شود، بار اول جلو فاضلاب بسته شد اما باز هم این کار انجام شده است.

وی در خصوص اینکه آیا ورود فاضلاب به تالاب موجب مرگ گونه‌های جانوری هم شده است یا خیر گفت: این اتفاق منجر به مرگ ماهیان تالاب شده است اما پرندگان به صورت غریزی متوجه این موضوع می‌شوند و در نهایت دست به مهاجرت از تالاب می‌زنند.

به گزارش ایسنا، تالاب صالحیه یک تالاب فصلی است که به رودخانه کردان وابسته است اما در مدت اخیر، محیط زیست البرز پیگیری‌هایی را برای ثبت آن به عنوان تالاب و تعیین حق‌آبه رسمی برای آن انجام داده است زیرا خشک شدن آن علاوه بر تهدید حیات گونه‌های جانوری منجر به ایجاد ریزگردهای نمکی خواهد شد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید