شهردار منطقه ۴ خبر داد

افتتاح فاز دوم باغ پرندگان در آستانه سال ۹۸

    کد خبر :482283
باغ پرندگان

شهردار منطقه ۴ از افتتاح فاز دوم باغ پرندگان در آستانه سال آینده خبر داد.

علیرضا حسینی در جمع خبرنگاران درباره افتتاح پروژه‌های شهرداری منطقه ۴ گفت: به مناسبت چهلمین سالگرد انقلاب اسلامی ایران ۴۴ پروژه در شهرداری منطقه ۴ افتتاح خواهد شد. این پروژه‌ها با اعتباری بالغ بر ۱۵۰ میلیارد تومان در حوزه‌های خدمات شهری، اجتماعی و فرهنگی، ترافیک و منابع انسانی هستند.

وی افزود: ۲۰ شهریور ماه سال گذشته مسئولیت شهرداری منطقه ۴ به من سپرده شد که در آن هنگام ۶۰۰ میلیارد تومان بدهی داشتیم. در حال حاضر این بدهی‌ها به ۴۰۰ میلیارد تومان کاهش پیدا کرده است.

وی با اشاره به اینکه یکی از مهمترین پروژه‌هایی که در دهه فجر افتتاح می‌شود پروژه شهربانو است افزود: این پروژه در وسعت ۶۰۰۰ متر مربع و دارای فضای آبی، بدنسازی، رستوران، سینما و دیگر موارد رفاهی است که خوشبختانه در یکی از مناطق محروم یعنی جوادیه احداث شده است.

شهردار منطقه ۴ در بخش دیگری از صحبت‌های خود به فاز دوم باغ پرندگان اشاره کرد و افزود: این پروژه در مقیاس ملی است و در خاورمیانه یکی از پروژه‌های بی نظیر محسوب می‌شود که امیدواریم با حضور یکی از سران کشور در آستانه سال آینده به بهره برداری برسد. فاز دوم باغ پرندگان موقعیت جغرافیایی ویژه‌ای دارد و با داشتن فضای جنگلی و دره‌ای تفاوت‌های زیادی نسبت به باغ پرندگان اصفهان و کیش دارد که موجب تمایز این مجموعه با سایر مجموعه‌ها شده است.

وی ادامه داد: هنگامی که این پروژه را تحویل گرفتیم حدود ۱۰۰ ایراد مختلف داشت که ما نسبت به رفع این ایرادات اقدام کردیم و خوشبختانه در حال حاضر این ایرادات رفع شده و این پروژه در دو فاز با اعتباری بالغ بر ۳۰۰ میلیارد تومان و در مساحتی معادل ۸۶ هکتار احداث شده است.

وی تاکید کرد: برای ورود پرندگان به داخل این مجموعه با سازمان حفاظت محیط زیست تعاملات لازم را داشته‌ایم چرا که در گذشته پرندگان قاچاق بدون هماهنگی این سازمان به فاز یک مجموعه وارد شده‌اند که پرونده قضائی آن نیز همچنان باز است.

حسینی تاکید کرد: منطقه ۴ بزرگترین منطقه تهران است که ۱۰ درصد جمعیت تهران را در خود جای داده، این منطقه ۲۰۰ بوستان دارد که بوستان ملت ویژه معلولان به وسعت ۸۵۰۰ متر مربع احداث شده است.

به گزارش ایسنا، وی در تشریح وضعیت ترافیکی منطقه ۴ نیز گفت: ۱۶۳ کیلومتر بزرگراه در این منطقه احداث شده که نشان دهنده توجه به بزرگراه‌ها و معابر اصلی در سطح منطقه بوده اما این موضوع کمکی به شهروندان این منطقه نکرده و شاهد گره‌های ترافیکی بودیم که امروز ما نسبت به رفع آنها اقدام کرده‌ایم.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید