سازمان شیلات متولی مرجع صدور مجوز پرورش ماهی در دریا شد

    کد خبر :482174
سازمان شیلات

هیأت مقررات‌زدایی و تسهیل صدور مجوزهای کسب و کار، شرایط صدور مجوز پروانه بهره‌برداری پرورش ماهی در دریا را تسهیل کرد.

به گزارش بازتاب به نقل از وزارت امور اقتصادی و دارایی، در بیست و پنجمین نشست اعضای هیأت مقررات زدایی و تسهیل صدور مجوزهای کسب و کار، سازمان شیلات ایران متولی مرجع نهایی صدور مجوز پرورش ماهی در دریا تعیین شد.

بر اساس مصوبه این هیات، سازمان بنادر و دریانوردی موظف است ضوابط مربوط در حوزه فعالیت و اختیارات خود را به سازمان شیلات ایران اعلام کند و سازمان شیلات در صدور مجوز، مکلف به مراعات این ضوابط است.

با اجرایی شدن این موضوع، متقاضیان بدون نیاز به مراجعه به سازمان بنادر و دریانوردی و تنها با مراجعه به سازمان شیلات، می‌توانند ظرف حداکثر ۶۰ روز برای اخذ مجوز مذکور اقدام کنند.

در این نشست همچنین مصوب شد از این پس سازمان حج و زیارت، متولی صدور مجوز برای «دفاتر بند (پ) در خصوص سفرهای زیارتی» به کشورهای عربستان سعودی، عراق و سوریه باشد.

در پایان این نشست و در راستای «تسهیل تبادل اطلاعات مربوط به دادخواست ‌ها و احکام ورشکستگی»، وزیر امور اقتصادی و دارایی بر ضرورت راه‌اندازی هر چه سریعتر سازوکار انتقال برخط اطلاعات دادخواست‌های ورشکستگی از قوه قضائیه به بانک‌های کشور، تأکید کرد.

گفتنی است، هیأت مقررات‌زدایی و تسهیل صدور مجوزهای کسب ‌وکار از اعضای سه قوه و به ریاست وزیر امور اقتصادی و دارایی تشکیل شده و دبیرخانه آن در محل معاونت اقتصادی وزارت امور اقتصادی و دارایی مستقر است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید