دستگیری سارق دینام کولر با همکاری ساکنان خانه و پلیس

  • حوادث
  • پنجشنبه ۱۱ بهمن ۱۳۹۷ ۱۶:۵۶
    کد خبر :479633
سارق دینام کولر

رئیس کلانتری ۱۶۱ فلاح، از دستگیری سارقی که با سوء استفاده از سرمای هوا و غفلت شهروندان دینام کولرهای منازل این محدوده را سرقت می‌کرد، خبر داد.

سرهنگ حسین شمسایی فرد، دراین باره تصریح کرد: ابتدای هفته جاری، شهروندان با تماس با مرکز فوریت‌های پلیس ۱۱۰ از وقوع سه فقره سرقت کولرهای شهروندان در محدوده فلاح خبر دادند که در پی آن رسیدگی به موضوع در دستور کار قرار گرفت. تیمی از مأموران عملیات کلانتری با حضور در محلی که سرقت در آن انجام شده بود متوجه شدند که یک متهم با توجه به خرابی قفل درب بام ساختمان به آن‌جا راه یافته و سه دینام کولر را سرقت برده است.

وی با اشاره به اینکه ساکنان ساختمان مورد سرقت قرار گرفته به صورت اتفاقی متوجه سرقت شدن دینام کولر خود شده بودند، گفت: با مشخص شدن این موضوع که سرقت‌ها طی یک روز صورت نگرفته است، مأموران به مالباختگان آموزش‌های لازم را ارائه کردند و قرار شد که با حضور دوباره متهم در بام خانه، ساکنان به سرعت مأموران را در جریان قرار دهند.

وی افزود: در ادامه، روز سه شنبه هفته جاری تیمی از مأموران عملیات کلانتری در جریان وقوع سرقت دیگری از همان خانه قرار گرفتند، اما ساکنان این بار موفق شده بودند متهم را روی بام ساختمان گرفتار کنند که با حضور به موقع و سریع مأموران در محل، متهم دستگیر شد.

سرهنگ شمسایی فرد افزود: به این ترتیب، متهم برای صدور قرار به مرجع قضائی معرفی شد. همچنین با انجام بازجویی از وی، متهم با صراحت به انجام ۲۵ فقره از سرقت‌ها اقرار و در ادامه مالخران خود را نیز معرفی کرد که در این زمینه سه نفر در محدوده خلازیر دستگیر شدند. با دستگیری مال‌خران اموال مسروقه شامل ۱۲۰ عدد دینام کولر نیز کشف و به کلانتری منتقل شد.

رئیس کلانتری ۱۶۱ فلاح با اشاره به اینکه متهم مدعی بود بعد از اعتیاد شدیدی که به موادمخدر پیدا کرده از محل کارش اخراج شده و به دلیل بیکاری تصمیم به سرقت گرفته است، گفت: وی در خصوص شیوه سرقت خود نیز عنوان کرد که با توجه به سرمای هوا و عدم توجه خانوارها به تجهیزات کولر روی بام‌ها، ساختمان‌هایی که ورود به آنها آسان‌تر از بقیه بوده، را شناسایی کرده و با استفاده از تجهیزات دینام کولر را سرقت می‌کرده است.

به گزارش ایسنا وی درباره وضعیت کنونی متهم نیز افزود: در حال حاضر وی با صدور قرار قانونی در بازداشت به سر می‌برد و تحقیقات درباره اقدامات مجرمانه دیگر متهم و همچنین شناسایی دیگر شاکیان وی ادامه دارد. همچنین شاکیان می‌توانند برای شناسایی این فرد به کلانتری ۱۶۱ فلاح مراجعه کنند

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید