تسهیلات گمرکی برای واردات دام زنده از مرز سراوان

    کد خبر :479581
تسهیلات گمرکی

واردات دام زنده از بازارچه کوهک سراوان قرار است با هدف سیاست های تنظیم بازار افزایش یابد و تسهیلات گمرکی بیشتری در اختیار واردکنندگان دام زنده از طریق این بازارچه قرار گیرد.

به گزارش بازتاب به نقل از گمرک، مهدی میراشرفی همزمان با سفر وزیر اقتصاد به استان سیستان و بلوچستان در بازدید از مرز کوهک سراوان با فعالان اقتصادی بازارچه مرزی کوهک سراوان و مسئولان منطقه دیدار و گفت و گو کرد.

میراشرفی در حاشیه این بازدید بر معیشت مرزنشینان تاکید و رونق کسب و کار و تجارت در منطقه را عامل مهمی برای افزایش امنیت منطقه توصیف کرد و از افزایش فعالیت های گمرکی در این نقطه صفر مرزی خبر داد.

عمده فعالیت های تجاری در این منطقه مربوط به صادرات است و بازرگانان و تجار این نقطه صفر مرزی عمدتا کاشی، سیمان ، قیر و میلگرد تولید داخل را از طریق این بازارچه مرزی به پاکستان صادر می کنند. همچنین به تازگی واردات دام زنده از طریق گمرک این بازارچه آغاز شده که قرار است واردات دام زنده از بازارچه کوهک سراوان با هدف سیاست های تنظیم بازار افزایش یابد و تسهیلات گمرکی بیشتری در اختیار واردکنندگان دام زنده از طریق این بازارچه قرار گیرد.

بر اساس این گزارش، بازارچه کوهک سراوان در ۴۳۰ کیلومتری زاهدان و ۱۱۰ کیلومتری سراوان قرار دارد و هم مرز با کشور پاکستان است و نزدیکترین شهر مرزی پاکستان به این بازارچه ، شهر پنج گور نام دارد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید