مادورو برگزاری انتخابات تازه را رد کرد

    کد خبر :479562
مادورو

نیکلاس مادورو رئیس جمهور ونزوئلا در خلال اعتراضات تازه ضددولتی، درخواست‌ها برای برگزاری انتخابات تازه را رد کرده است.

به گزارش بازتاب به نقل از بی بی سی، او در رد اعتراضات پافشاری کرد که پیروزی اش در انتخابات بهار گذشته کاملا مشروع بوده است.

خوان گوایدو رهبر مخالفان هفته پیش خود را رهبر موقت کشور اعلام کرد، که باعث کشمکش قدرت شده است.

مادورو در مصاحبه‌ای با یک خبرگزاری روسیه گفت: آماده گفتگو با مخالفان است.

او در کاراکاس به آژانس خبری “آر آی ای” گفت: “من آماده ام با مخالفان پشت میز مذاکره بنشینم تا برای خیر ونزوئلا صحبت کنیم. ”

مادورو گفت که اگر آمریکا و سایر کشور‌ها خواهان رای گیری تازه هستند، باید تا سال ۲۰۲۵ صبر کنند، اما افزود که از انتخابات زودهنگام پارلمانی “به عنوان شکل خوبی از مناظره سیاسی” حمایت می‌کند.

او افزود که برای پذیرش اولتیماتوم یا باج گیری آمادگی ندارد، و پافشاری کرد که از حمایت ارتش ونزوئلا برخوردار است. او همچنین کسانی که ارتش را ترک کرده اند به تلاش برای کودتا متهم کرد.

روز شنبه چندین کشور اروپایی از جمله اسپانیا، آلمان، فرانسه و بریتانیا گفتند که اگر ظرف هشت روز انتخابات آزاد برگزار نشود گوایدو را رئیس جمهور ونزوئلا خواهند شناخت.

اما مادورو این اولتیماتوم را رد کرده است.

او درحالی اظهار نظر می‌کرد که اعتراضات تازه‌ای که گوایدو خواستار آن شده بود، انجام شد.

گوایدو که رئیس مجلس ملی ونزوئلاست می‌گوید که قانون اساسی اجازه به دست گرفتن موقت قدرت در زمانی که رئیس جمهور مشروعیت ندارد را به او می‌دهد.

آمریکا و بیش از ۲۰ کشور دیگر جهان از گوایدو حمایت کرده اند.

کاخ سفید چهارشنبه گفت: در تماس تلفنی گوایدو و مقامات آمریکایی، ایالات متحده قول داده تماسی منظم را “برای حمایت از بازگشت ونزوئلا به دوره ثبات” حفظ کنند.

دیوان عالی ونزوئلا روز سه شنبه گوایدو را ممنوع الخروج و حساب‌های بانکی او را مسدود کرد.

مادورو از حمایت روسیه، چین، مکزیک و ترکیه برخوردار است.

همزمان مقام‌های روسیه این گزارش‌ها که مزدورانی برای حفاظت از جان مادورو به ونزوئلا اعزام شده اند را رد کرده اند.

مقام‌های آمریکایی قبلا گفته اند که برای حل بحران ونزوئلا “هیچ گزینه‌ای مردود نیست” که ناظران به معنی امکان توسل به گزینه نظامی تلقی می‌کنند.

با این حال یک روز پیشتر پرو گفت که گروه “لیما” – متشکل از ۱۴ کشور از جمله کانادا که در سال ۲۰۱۷ برای یافتن راه حلی صلح آمیز برای بحران ونزوئلا تشکیل شد – مخالف “مداخله نظامی” است.

آمریکا روز دوشنبه تحریم‌هایی را بر شرکت نفت دولتی “پترولئوس دی ونزوئلا” اعمال کرد.

جان بولتون، مشاور امنیت ملی آمریکا، گفت که هدف از این تحریم‌ها اطمینان از آن است که مادورو “دیگر نتواند اموال مردم ونزوئلا را غارت کند. ”

بولتون همچنین با یک دفتر یادداشت در کنفرانسی خبری ظاهر شد که روی آن نوشته بود “پنج هزار سرباز به کلمبیا” – که کشور همسایه ونزوئلاست.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید