بندپی: برخی جایگاه استاندار را تشریفاتی می‌دانند

    کد خبر :479527
مشکلات شهرستان ملارد

استاندار تهران با تاکید بر اینکه فرمانداران و مدیران کل استان برای افتتاح پروژه‌ها باید با استاندار هماهنگ باشند گفت: در سنوات گذشته جایگاه نماینده عالی دولت در استان تهران تضعیف شده و برخی جایگاه استاندار را تشریفاتی تلقی می‌کنند.

انوشیروان محسنی بندپی در نشست بررسی مشکلات شهرستان ملارد که با حضور فرماندار این شهرستان برگزار شد گفت: مدیران کل و فرمانداران برای دعوت از وزرا جهت افتتاح پروژه‌های منطقه‌ای باید با استاندار تهران هماهنگ باشند. در سنوات گذشته جایگاه نماینده عالی دولت در استان تهران تضعیف شده و برخی جایگاه استاندار را تشریفاتی تلقی می‌کنند.

وی افزود: باید نسبت به تصدی نماینده عالی دولت در استان و شهرستان اهتمام داشته باشیم. هر زمان موفقیتی حاصل شده نام سایر نهادها به میان آمده و در زمان بروز هر مشکل نام استانداری مطرح می‌شود.

وی تاکید کرد: در حوزه اعتبارات بودجه اجرایی عمرانی در سال جاری نسبت به سال قبل بالغ بر ۴۰ درصد کاهش داشته و در بودجه سال آینده نیز نسبت به امسال ۲۰ درصد رشد را شاهد هستیم. متأسفانه برخی از مدیران کل خود را به وزرا وصل کرده و به همین دلیل در سفرهای وزرا به شهرستان‌های استان هیچ سهم خواهی استانی به وجود نمی‌آید.

استاندار تهران تاکید کرد: بعد از دهه مبارک فجر در صورت عدم هماهنگی سفر هر یک از وزرا به شهرستان‌های استان، هیچ یک از مدیران کل و فرمانداران حق همراهی در این سفرها را نخواهند داشت.

به گزارش ایسنا، وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود با اشاره به اینکه از رئیس جمهور درخواست می‌کنم اختیارات سایر استان‌ها را در حوزه اختیارات استانداری تهران ضمیمه کند افزود: به جهت اقدام ستاد تنظیم بازار کشور در مناسبات استانی این ستاد در استان تهران، صحبت‌هایی با معاون اول رئیس جمهور شده و مقرر شد تا ستاد تنظیم بازار استان تهران مثل سایر استان‌ها به طور مستقل عمل کند. مشکلات امروز دست به دست هم داده و شاهد یک عقب ماندگی تاریخی در حوزه شاخص‌های عمومی، فرهنگی و امکانات رفاهی در استان تهران هستیم.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید