اپل در حال تست آیفون‌ 2019 با دوربین‌ سه‌گانه و درگاه USB-C است

    کد خبر :479298

براساس آخرین گزارش‌ها، اپل در حال تست آیفون ۲۰۱۹ با دوربین سه‌گانه در پنل پشتی و پورت USB-C به‌جای درگاه لایتنینگ است.

براساس گزارش جدید مارک گورمن از بلومبرگ، اپل قصد دارد گوشی آیفون ۲۰۱۹ خود را با دوربین سه‌گانه در پنل پشتی به بازار عرضه کند. در حال حاضر آخرین گوشی‌های هوشمند آیفون XS و آیفون XS Max با دوربین دوگانه‌ی در پنل پشتی و لنز پرتره به بازار عرضه شده‌اند.

در حالیکه سایر تولیدکنندگان گوشی‌های هوشمند اندرویدی بازار از جمله ال‌جی و هواوی، دستگاه‌های خود را با دوربین سه‌گانه معرفی کرده‌اند که قابلیت تصویربرداری با زاویه‌ی دید عریض‌تری را در اختیار کاربران قرار می‌دهد، اپل قصد دارد آیفون ۲۰۱۹ بالارده خود را با نمایشگر اولد و دوربین سه‌گانه معرفی کند.

براساس گزارش گورمن، اپل قصد دارد جانشین بعدی آیفون XS Max را با جدیدترین طراحی دوربین با زاویه‌ی دید عریض‌تری به بازار عرضه کند. استفاده از دوربین سه‌گانه در پنل پشتی امکان ثبت تصویر سوژه با رزولوشن بالاتری را فراهم می‌کند. در نتیجه نرم‌افزار اپل قادر خواهد بود به‌صورت اتوماتیک ویدئو یا عکسی را که ممکن است حاوی پیکسل‌های کمتری از سوژه باشند یا به‌هر دلیل تصویر کامل گرفته نشده باشد را اصلاح کرده و تصویر کامل‌تری ارائه دهد. علاوه‌بر این، ویژگی Live Photos اپل از سه ثانیه به شش ثانیه افزایش خواهد یافت.

هر سه مدل گوشی آیفون ۲۰۱۸ در سال ۲۰۱۹ میلادی، بروز رسانی را دریافت می‌کنند. براساس گزارش گورمن، طراحی دستگاه‌های جدید عمدتا مشابه طراحی دستگاه‌های سال گذشته‌ی میلادی خواهد بود. اما ممکن است تنها شاهد یک تغییر در طراحی باشیم.

ظاهرا اپل در حال تست نسخه‌های گوشی آیفون سری ۲۰۱۹ با پورت USB-C به‌جای درگاه لایتنینگ است. در گزارش گورمن به‌صراحت گفته نشده که کوپرتینونشین‌ها برنامه‌ی قطعی برای چنین تغییری را درنظر گرفته‌اند. اما تست‌های انجام‌شده نشان می‌دهد که اپل به‌صورت جدی به این موضوع توجه نشان می‌دهد. استفاده از تراشه‌های سریع‌تر و حسگر فیس‌آیدی به‌روزرسانی ‌شده، در برنامه‌ی اپل قرار دارد.

به‌گزارش خبرگزاری رویترز، اپل قصد دارد تا سال ۲۰۲۰، گام‌های بلندتری بردارد. به‌نظر می‌رسد کوپرتینونشین‌ها در حال توسعه‌ی دوربین سه‌بعدی در پنل پشتی هستند که می‌تواند محیط پیرامون را اسکن کرده و ساختارهای سه‌بعدی دنیای واقعی را بازسازی کند. براساس گزارش گورمن، دوربین سه‌بعدی اپل محدودیت‌های سیستم فیس‌آیدی در گوشی‌های آیفون اخیر و آیپد پرو را ندارد و می‌توند از فاصله‌ی ۱۵ فوت (۴.۵۷۲ متر) کار کند. همچنین دوربین جدید به‌جای استفاده از سیستم پروژکتور نقطه‌ای آیفون ۱۰، از فناوری لیزر استفاده می‌کند. درنتیجه می‌تواند اطلاعات جامع سه‌بعدی را دریافت کند که در حوزه‌ی واقعیت افزوده بسیار مفید خواهد بود. اپل روی این ویژگی برای گوشی‌های آیفون فعلی بسیار تبلیغ می‌کند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید