دادستان کل کشور: عده‌ای با ارز ۴۲۰۰ تومانی خوراک سگ و گربه وارد کرده اند

  • سیاسی
  • پنجشنبه ۱۱ بهمن ۱۳۹۷ ۱۰:۱۷
    کد خبر :479197
ارز ۴۲۰۰ تومانی

دادستان کل کشور گفت: دستگاه قضایی و ۳۵۰ دادستان در کنار دولت، با وحدت کامل در جنگ اقتصادی مقابل دشمن ایستاده اند و در زمینه تنظیم بازار، نظارت بر قیمت‌ها و ورود و خروج کالا فعالیت و نظارت می‌کنند.

حجت الاسلام والمسلمین محمد جعفر منتظری چهارشنبه شب در نشستی با فعالان اقتصادی در منطقه آزاد چابهار اظهار داشت: دستگاه قضایی و دادستان‌ها با تمام قدرت در مقابل فساد ایستاده اند و در این راه تمام تلاش خود را برای توسعه و آبادانی کشور بکار می‌گیرند.

دادستان کل کشور با تاکید بر اینکه هیچ دستگاهی حق تعطیلی واحد‌های تولیدی به خاطر بدهی بانکی را ندارد، از مسئولان به ویژه استانداران و فرمانداران خواست در جلسات مختلف با بانک‌ها و فعالان اقتصادی مشکلات را مرتفع کنند.

به گزارش ایرنا،وی تصریح کرد: دادستان‌ها موظف هستند از حقوق عامه مردم دفاع کنند و در این برهه زمانی باید از هر کمکی برای رفع مشکلات اقتصادی به دولت دریغ نکرد.

وی ادامه داد: برای حل مشکلات فعالان اقتصادی، بازاریان، بخش خصوصی و واحد‌های تولیدی چابهار از هیچ کوششی دریغ نمی‌کنیم و تمام تلاش را در چارچوب قوانین برای رفع موانع بکار خواهیم گرفت.
منتظری افزود: مسائل و مشکلات مطرح شده از سوی فعالان اقتصادی در زمینه‌های مختلف در مرکز کشور رسیدگی می‌شود.

وی بیان کرد: فعالان اقتصادی و بخش خصوصی نقش مهمی در توسعه و ایجاد اشتغال دارند و هیچ کسی حق ندارد برای واحد‌های تولیدی مشکل ایجاد کند.

دادستان کل کشور گفت: کالایی که مشابه آن در داخل کشور وجود دارد نباید با ارز دولتی وارد و مانع افزایش تولیدات ملی و بیکاری شود.

حجت الاسلام والمسلمین منتظری تصریح کرد: تمام کالا‌هایی که تا قبل از ۲۷ دی ماه سالجاری در چابهار وارد شده اند باید سریعا مشکلات گمرکی آن‌ها رفع شود و نباید مسئولان سبب وارد آمدن ضرر و زیان به مردم شوند.

وی از بخش خصوصی و قشر‌های مختلف مردم خواست در زمینه مبارزه با فساد با دستگاه‌های دست اندرکار همکاری کنند و اطلاعات و آمار لازم را در اختیار دادستان‌ها و قضات قرار دهند.

دادستان کل کشور همچنین با اشاره به جشن چهل سالگی انقلاب خاطرنشان کرد: دشمن راه‌های مختلف را برای ضربه زدن به نظام اسلامی آزمایش کرده، ولی با هوشیاری ملت و دولت ناکام مانده و اکنون در صدد ورود به جنگ اقتصادی تمام عیار است و باید همه به همدیگر کمک کنیم تا دشمن ناامیدتر از گذشته شود.

حجت الاسلام والمسلمین منتظری ادامه داد: عده‌ای با ارز چهار هزار و ۲۰۰ تومانی کالایی نظیر خوراک سگ و گربه وارد کرده اند که اصلا مورد نیاز نیست و این یک ظلم به کشور است.

مدیرعامل منطقه آزاد چابهار نیز با تشریح فعالیت‌های ۲۵ ساله نظام در منطقه آزاد اظهار داشت: برخی قوانین و مقررات و بخشنامه‌های متعدد مانع توسعه و افزایش تولید شده است.

عبدالرحیم کردی افزود: متاسفانه تغییر مدیریت‌ها و ابلاغ بخشنامه‌ها و تبصره و قوانین و مقررات دست و پاگیر سبب شده تا مناطق آزاد نتوانند به اهداف تعیین شده خود برسند بطوریکه در یک سال گذشته فقط ۳۲۰ بخشنامه از سوی گمرک برای مناطق آزاد ابلاغ شده که می‌توان گفت: هر ۱۶ ساعت در طول یک سال یک بخشنامه صادر شده است.

وی گفت: مشکلات بوجود آمده برای تولیدی‌ها سبب شده تا بسیاری از آن‌ها تعطیل و کارخانجات برنج نیز بیکار شوند.

رئیس هیات مدیره منطقه آزاد چابهار از دادستان کل کشور خواست مناطق آزاد را برای افزایش تولید و اشتغال حمایت کنند تا بخشی از مشکلات اقتصادی کشور مرتفع شود.

وی گفت: با وجود همه موانع و مشکلات منطقه آزاد در سال‌های اخیر توفیقات خوبی داشته است.

شماری از فعالان اقتصادی مشکلات خود را در زمینه معافیت‌های مالیاتی و در نظر گرفتن معافیت‌های مالیات و گمرکی برای صاحبان کسب و کار، رفع مشکلات و موانع تولید و تسریع در سرمایه گذاری و تامین امنیت سرمایه گذاری و تعطیلی غرفه‌ها و تولیدی ها، سختگیری‌های گمرک در ترخیص کالا‌ها و قوانین و مقررات دست و پاگیر مطالبی ایراد کردند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید