چوب حراج بر ۱۲۰ گیتار خاطره‌ساز پینک فلوید

    کد خبر :479184
گروه "پینک فلوید"

دیوید گیلمور، خواننده و نوازنده افسانه‌ای گروه “پینک فلوید” حدود ۱۲۰ گیتار خود را به حراج می‌گذارد.

گیتار الکتریک مشهور و سیاه دیوید گیلمور که شماری از نواهای مشهور و خاطره‌انگیز گیتار در تاریخ موسیقی راک را خلق کرده است به حراج گذاشته می‌شود.

در کنار معروف‌ترین ساز دیوید گیلمور، حدود 120 ساز دیگر این نوازنده از جمله گیتار فندر استرتوکستر 1954 که گیلمور علاقه خاصی به آن دارند نیز به حراج گذاشته خواهد شد.

دیوید گیلمور درباره گیتار الکتریک فندر استرتوکستر خود می‌گوید: این یک ساز فوق‌العاده است. به نظر من کیفیت این مدل گیتار از آن زمان تا الآن بهتر نشده است. من هنوز ترجیح می‌دهیم با این گیتار بنوازم.

گیلمور که یکی از 5 نوازنده برتر ساز گیتار الکتریک در تمام دوران‌ها محسوب می‌شود، در مورد انگیزه خود از به حراج گذاشتن سازهایش می‌گوید: خیلی از این سازها قطعه‌ای را برایم به ارمغان آورده‌اند و حالا وقتش رسیده است که دیگران هم از آنها لذت ببرند و با آنها قطعاتی خلق کنند.

او می‌افزاید: واقعیت این است که من از اینکه این سازها را به جای اینکه روی صحنه دست کسی ببینم، در یک ویترین شیشه‌ای ببینم، توی ذوقم می‌خورد.

خواننده و نوازنده پینک فلوید در پاسخ به سؤال خبرنگار که می‌پرسد “آیا کسی با خرید این سازها دیوید گیلمور می‌شود؟” می‌گوید: متأسفم، بارها خلاف این تئوری ثابت شده است. این سازها ابزار کار ما هستند، اما فکر می‌کنم آهنگ‌ها بیش از اینکه از ساز در بیایند، نتیجه هنر انگشت‌ها هستند.

پول‌های جمع‌آوری‌شده از این حراجی فوق‌العاده به یک مؤسسه خیریه اهدا می‌شود.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید