عربستان از بسته شدن پرونده ادعایی «مبارزه با فساد» خبر داد

    کد خبر :479114
عربستان

دیوان پادشاهی عربستان چهارشنبه شب با صدور بیانیه‌ای از قرار گرفتن پادشاه این کشور در جریان بسته شدن پرونده احضار ۳۸۱ متهم به فساد مالی و پایان کار کمیته عالی «مبارزه با فساد» خبر داد.

به گزارش بازتاب به نقل از خبرگزاری رسمی عربستان (واس)، دیوان پادشاهی عربستان سعودی چهارشنبه شب با صدور بیانیه‌ای از قرار گرفتن «سلمان بن عبدالعزیز» پادشاه این کشور در جریان بسته شدن پرونده احضار ۳۸۱ متهم به فساد مالی و پایان کار کمیته عالی «مبارزه با فساد» خبر داد.

بنا بر اعلام خبرگزاری رسمی عربستان، پرونده مذکور با بازگشت اموال دولت به خزانه شامل املاک، مستغلات، شرکت‌ها و اوراق بهادار و پول نقد، در مجموع به ارزش بیش از ۴۰۰ میلیارد ریال معادل حدود ۱۰۷ میلیارد دلار بسته شد.

طبق بیانیه دیوان پادشاهی عربستان، از میان ۳۸۱ متهم، ۸۷ نفر پس از قبول اتهامات وارده و تسویه حساب مالی، آزاد شدند.

همچنین پرونده ۵۶ نفر به دلیل مخالفت دادستان کل با تسویه حساب مالی آنها به خاطر داشتن اتهامات جنایی، به دادستانی ارجاع داده شد تا تحقیقات برای رسیدگی به پرونده آنها تکمیل شود.

در ادامه بیانیه آمده است که از میان ۳۸۱ متهم، تنها با تسویه حساب مالی هشت نفر موافقت نشده است و پرونده آنها نیز به دادستانی کل ارجاع داده شده تا با آنها بر اساس قوانین برخورد شود.

دفتر پادشاهی عربستان سعودی تاکید کرد که بقیه متهمان به فساد که اتهامات آنها پس از بررسی وضعیتشان از سوی دادستان کل کشور اثبات نشده بود، آزاد شدند.

گفتنی است که محمد بن سلمان ولیعهد سعودی از چند ماه پیش طرح مبارزه ادعایی با فساد را آغاز و کارگروهی را به این منظور تشکیل داد و در این ارتباط شمار زیادی از شاهزادگان و بازرگانان سعودی را بازداشت و به هتل ریتز کارلتون ریاض منتقل کرد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید