اوج گران فروشی مدیران خودرو در اعلام قیمت رسمی چری آریزو6 !

    کد خبر :479074

شرکت خودروسازی مدیران خودرو بالاخره قیمت رسمی چری آریزو ۶ را اعلام کرد.

بر اساس اعلام رسمی این شرکت، چری آریزو ۶ به عنوان جدیدترین محصول مونتاژی چینی در ایران قیمت ۲۸۹ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان را به خود اختصاص داده است.

چری آریزو ۶ قرار است که از هفته های جاری به عنوان لوکس ترین سدان این خودروساز چینی به بازار ایران بیاید و در حال حاضر تولید آن در خط تولید مدیران خودرو آغاز شده است.
اما آنچه که از نحوه ی جدید قیمت گذاری این شرکت مشخص است، پیشروی به اوج گران فروشی است و بدیهی است که نهادهای نظارتی باید به نحوه ی قیمت گذاری محصولات مدیران خودرو ورود پیدا کنند.

چری آریزو ۵ توربو که در بازار جهانی قیمتی حدود ۱۳ هزار و ۳۰۰ تا ۱۴ هزار و ۵۰۰ دلار را دارد، با قیمت ۱۹۱ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان توسط مدیران خودرو به فروش می رسد.

چری آریزو ۶ نیز که قیمتی حدود ۱۶ هزار تا ۱۶ هزار و ۹۰۰ دلار را دارد، قرار است با قیمت ۲۸۹ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان به فروش برسد. این در حالی است که با در نظر گرفتن نسبت قیمت این دو خودرو، آریزو ۶ باید با قیمتی کمتر از ۲۴۰ میلیون تومان به فروش برسد.

به نوشته اسب بخار،در حال حاضر خودروهایی چون سیتروئن C3، سوزوکی گرندویتارا و… که قیمتی فراتر از ۲۰ هزار دلار را در نسخه های مشابه بازار ایران دارند، با بهایی کمتر از ۲۶۰ میلیون تومان عرضه می شوند. همچنین خودروهای چینی چون هایما S7، هاوال H2، جک S5 اتوماتیک دو لیتری، بی وای دی S6، لیفان ۸۲۰ و… که قیمت هایی در بازه ی ۱۵ تا ۱۷ هزار دلار را در بازارهای مشابه به ایران دارند، توسط تولید کنندگان ایرانی با قیمت هایی در محدوده ی ۱۵۰ تا ۲۳۰ میلیون تومان عرضه می شوند.
لذا می توان نتیجه گرفت که یا مدیران خودرو سیاست تکراری گران فروشی را اتخاذ کرده و هیچ نهادی نظارتی بر روند فعالیت آن کنترل ندارد و یا اینکه سبک تولید و سفارش گذاری این شرکت برای مونتاژ در ایران به شکلی انجام می شود که باعث افزایش قیمت محصولات آن شده است.

جالب است بدانید چری آریزو ۶ که با قیمت ۲۸۹ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان قیمت گذاری شده و توسط مدیران خودرو تولید می شود، نسبت به نسخه های بازارهای خارجی از امکانات کمتری برخوردار است و حتی در ساخت قطعات تزیینی آن هم صرفه جویی شده است!
در اصل چری آریزو ۶ تنها قیمتی در رده ی محصولات لوکس دارد و در واقعیت باید خودروهای کمتراز ۲۲۰ میلیون تومان بازار ایران رقابت کند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید