هنرمندان بریتانیایی خواستار تحریم یورو ویژن ۲۰۱۹

    کد خبر :478958
تحریم یورو ویژن ۲۰۱۹

۵۰ چهره برجسته فرهنگی بریتانیا با امضای نامه‌ای سرگشاده از شبکه بی‌بی‌سی خواستند از پوشش رقابت خوانندگی یوروویژن در اسرائیل خودداری کند.

ویوین وست‌وود، مایک لی، پیتر گابریل و جولی کریستی از جمله سرشناس‌ترین شخصیت‌های فرهنگی بریتانیا هستند که خواستار تحریم یوروویژن ۲۰۱۹ از سوی شبکه بی‌بی‌سی شده‌اند. در بخشی از نامه سرگشاده این گروه آمده است: “شاید یوروویژن یک سرگرمی ساده باشد اما نمی‌توان و نباید در قبال آن نقض نظام‌مند حقوق مردم فلسطین را از سوی اسرائیل نادیده گرفت.”

بزرگان فرهنگ و هنر بریتانیا از شبکه BBC خواسته‌اند حالا که خود را قهرمان آزادی بیان می‌داند، با تاکید بر اصول و فشار آوردن بر برگزارکنندگان رقابت یوروویژن محل برگزاری آن را به کشوری دیگر منتقل کند؛ سرزمینی که در آن کسی علیه آزادی بیان جنایت مرتکب نمی‌شود. راجر واترز (خواننده و موسیقیدان نامدار)، ولف آلیس، کاریل چرچیل و ای‌ال کندی دیگر افراد سرشناس بریتانیایی هستند امضای آنها پای این نامه سرگشاده به چشم می‌خورد.

نامه اعتراض‌آمیز خطاب به مدیران شبکه بی‌بی‌سی در شرایطی منتشر می‌شود که قرار است ویژه‌برنامه “تصمیم شما” برای انتخاب نماینده بریتانیا در یوروویژن ۲۰۱۹ روز هشتم فوریه روی آنتن BBC۲ برود. به عقیده این چهره‌های فرهنگی، حضور در یوروویژن برای هر هنرمند باوجدان یک افتخار مشکوک است و مردم نباید با رای خود گروهی را به کشوری بفرستند که در آن مردم فلسطین نمی‌توانند برای زندگی آزاد بدون آپارتاید و اشغال نظامی تصمیم بگیرند.

اواخر تابستان امسال هم گروهی از شخصیت‌های فرهنگی از سراسر اروپا از سازمان‌دهندگان یوروویژن خواسته بودند میزبانی این دوره را به کشوری بدهند که از نظر احترام به حقوق بشر وضعیتی بهتر از رژیم صهیونیستی دارد. از آنجا که نماینده اسرائیل در رقابت سال ۲۰۱۸ برنده شده بود، این کشور میزبان دوره ۲۰۱۹ شد و البته تلاش‌های بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی برای برگزاری آن در بیت‌المقدس بی‌نتیجه ماند.

بر اساس برنامه پیش‌بینی‌شده، یوروویژن ۲۰۱۹ ماه می (بهار آینده) در تل‌آویو برگزار می‌شود. هر چند انتظار می‌رود با افزایش فشارهای بین‌المللی برنامه اجرای آن دستخوش دگرگونی اساسی شود. پیش‌تر برخی خوانندگان سرشناس هم کنسرت‌های خود را در سرزمین‌های اشغالی لغو کرده بودند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید