آلودگی هوا صدها مدرسه در بانکوک را تعطیل کرد

    کد خبر :478937
پایتخت تایلند

آلودگی‌های سمی هوا که این روزها بانکوک را فرا گرفته مقامات تایلند را بر آن داشته تا در اقدامی بی‌سابقه امروز (چهارشنبه) را برای نزدیک به ۴۵۰ مدرسه تعطیل اعلام کنند تا مقامات، بحران آلودگی را که موجب گسترش نگرانی‌ها شده مدیریت نمایند.

پایتخت تایلند هفته‌هاست که در پس مه‌های تیره آلودگی هوا قرار گرفته و ساکنان این شهر را مجبور به استفاده از ماسک کرده و انتقادات بسیاری را در رسانه‌های اجتماعی نسبت به واکنش نامساعد دولت برانگیخته است.

دلایل این آلودگی‌ها اگزوزهای دودزا در ترافیک‌ها، ساخت و سازهای بدون محدودیت، سوزاندن ته‌مانده‌های محصولات در زمین‌های کشاورزی و آلودگی‌های کارخانه‌هاست که در شهر باقی می‌مانند.

مسؤولان ابرها را بارور ساخته‌اند تا باران‌زایی را تحریک کنند، روگذرها را برای جذب میکرو آلاینده‌ها آب‌پاشی کرده و حتی از مردم خواسته‌اند در جشن سال نو چینی از سوزاندن چوب و کاغذ اجتناب نمایند.

این اقدامات موجب برانگیخته شدن تمسخر ساکنان بانکوک شده که به دلیل آلودگی با مشکل کمبود ماسک نیز مواجه شده‌اند.

اما از امروز فرمانداری بانکوک با تشدید اقدامات مقابله‌ای خود دستور به تعطیلی ۴۳۷ مدرسه دولتی را تا روز جمعه داده و منطقه‌ای ۱۵۰۰ کیلومتری مربعی از شهر را “ناحیه کنترل شده” تعیین کرده است.

ناوگان هواپیماهای بدون سرنشین نیز برای پاشیدن محلولی قندی به منظور کمک به پاکسازی هوا از ذرات آلاینده میکروسکوپی گماشته شده‌اند اما هنوز مشخص نیست این اقدام تا چه حد می‌تواند به تصفیه هوای آلوده بانکوک کمک کند.

به گزارش ایسنا، هم‌چنین ممکن است هشداری نسبت به ورزش کردن در پارک‌های شهر نیز صادر شود.

بنا بر گزارش گاردین، اندازه‌گیری سطوح آلودگی هوای بانکوک که هم‌اکنون از برخی شهرهای چین آلوده‌تر است اما هنوز به سطح آلودگی دهلی در هند نرسیده، نشان می‌دهد سطوح آلودگی در این شهر دست‌کم به بیشترین میزان در یک سال گذشته رسیده است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید