چمران: نمی شود عضو شورای شهر به قانون اساسی اعتقاد نداشته باشد

رئیس شورای اسلامی شهر تهران گفت: مگر می شود کسی در شورای شهر حضور داشته باشد و به قانون اساسی معتقد نباشد؛ این درحالی است که برخی از اعضای شورای اسلامی شهر تهران به ولایی بودن و نظایر آن مشهور هستند.

مهدی چمران روز یکشنبه پس از پایان جلسه غیرعلنی شورای شهر تهران در جمع خبرنگاران با اشاره به رد صلاحیت برخی اعضای شورای اسلامی شهر تهران برای انتخابات دوره پنجم شوراها اظهار کرد: با دیدگاه سیاسی نمی توانیم در باره مسایل و موضوعات قضاوت درستی داشته باشیم.
وی اضافه کرد: اینکه هر کس با هر دیدگاه سیاسی به دلیل ارتداد یا عدم اعتقاد به قانون اساسی رد صلاحیت شود؛ برای او سنگین است.
چمران گفت: اعضای شورای شهر مظلوم واقع شده اند و برخی با عنوان رد صلاحیت کنار زده می شوند و حالا باید مدت ها برای اثبات اعتقاد خود به قانون اساسی تلاش کنند.
رئیس شورای اسلامی شهر تهران بیان کرد: از هیات نظارت خواهش می کنم هرچه سریع تر این مساله را حل کند، زیرا با این شرایط مردم می پندارند که نمایندگان مجلس مسائل سیاسی را با مسائل تخصصی و وظیفه نظارتی مخلوط می کنند.
به گزارش ایرنا، مراتب رد و یا تایید صلاحیت نامزدهای انتخابات پنجمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا، دوم اردبیهشت ماه به افراد اعلام شد، گفته می شود صلاحیت برخی از اعضای فعلی شورای اسلامی شهر تهران برای حضور در انتخابات دوره بعدی شوراها احراز نشده است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید