فغانی: با وجود کمک داوران اضافی هم تضمینی نیست که شاهد اشتباهات داوری نباشیم

  • ورزشی
  • چهارشنبه ۱۰ بهمن ۱۳۹۷ ۱۱:۲۵
    کد خبر :478628

علیرضا فغانی، داور بین‌المللی فوتبال کشورمان معتقد است حتی حضور کمک داوران اضافی هم تضمین‌کننده کاهش اشتباهات داوری نیست.

به گزارش بازتاب و به نقل از سایت رسمی فدراسیون فوتبال، علیرضا فغانی درباره کلاس یک روزه کمک داوران اضافی (داوران پشت دروازه) گفت: با توجه به اینکه سیستم ویدئویی (VAR) هزینه سنگینی دارد و هماهنگی‌های آن نیاز به زمان دارد، کمیته داوران تصمیم گرفت از کمک داوران پشت دروازه در بازی‌ها استفاده کند.

وی در ادامه افزود: در جام ملت‌های آسیا 2019 به غیر از هفت بازی آخر در تمام بازی‌ها از کمک داوران اضافی استفاده شد. برای راه‌اندازی این سیستم نیاز به آمادگی و برنامه‌ریزی خاصی بود که روز گذشته (سه‌شنبه – 9 بهمن ماه) کلاس خوبی را پشت سر گذاشتیم و داوران به هماهنگی نسبی دست پیدا کردند.

داور بین‌المللی فوتبال کشورمان همچنین خاطر نشان کرد: با توجه به اینکه دو داور دیگر نیز به بازی‌ها اضافه می‌شوند امیدوارم شاهد اشتباهات کمتری از داوران در نیم‌فصل دوم باشیم و با تصمیمات صحیح داوری نتایج بهتری برای تیم‌ها رقم بخورد. هر چند تضمینی نیست که اشتباهات داوری نباشد، همان‌طور که در جام ملت‌های آسیا 2019 با وجود داوران پشت دروازه، نزدیک به 14 تا 15 بازی داوران اشتباهات تأثیرگذار داشتند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید