رئیس اداره محیط طبیعی اداره‌کل حفاظت محیط زیست خوزستان عنوان کرد:

وجود ۸۰ گونه جانوری حفاظت‌شده در خوزستان

    کد خبر :478412
محیط زیست خوزستان

رئیس اداره محیط طبیعی اداره‌کل حفاظت محیط زیست خوزستان با بیان اینکه ۸۰ گونه جانوری حمایت‌شده در استان خوزستان وجود دارد، گفت: از این تعداد، ۱۱ گونه در خطر انقراض هستند.

رحیم الوندی با اشاره به گونه‌های جانوری موجود در خوزستان، اظهار کرد: از حدود ۱۰۵۴ گونه مهره‌دار ایران، بیش از ۵۵۰ گونه در استان خوزستان وجود دارد. همچنین از ۱۶۲ گونه پستاندار ایران ۶۰ گونه و از ۵۲۰ گونه پرنده کشور ۳۵۰ گونه در خوزستان زیست می‌کنند.

وی با اشاره به گونه‌های حمایت‌شده موجود در خوزستان، گفت: ۸۰ گونه جانوری از گونه‌های حمایت‌شده در استان خوزستان وجود دارد که از این تعداد، ۱۱ گونه در خطر انقراض هستند.

رئیس اداره محیط طبیعی اداره‌کل حفاظت محیط زیست خوزستان افزود: طبق رده‌بندی کشور، گوزن زرد ایرانی، غاز پیشانی سفید کوچک، اردک مرمری، اردک سرسفید، پلیکان پا خاکستری، لاک‌پشت فراتی و لاک‌پشت لاک نرم از جمله گونه‌های در خطر انقراض خوزستان هستند.

وی بیان کرد: برای گونه‌های در خطر انقراض و حمایت‌شده برنامه عمل حفاظت به صورت کشوری (ملی) تهیه شده و برای بعضی از گونه‌ها مانند پلنگ و سمندر در حال اجرا است.

الوندی در خصوص قاچاق گونه‌های جانوری نیز گفت: در خوزستان قاچاق اعضای حیوانات دیده نمی‌شود ولی گونه‌های زنده مانند پرندگان شکاری، هوبره، پرندگان زینتی و آوازخوان از خوزستان به کشورهای حاشیه خلیج فارس قاچاق می‌شوند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید