برکناری غیرمنتظره ترامپ؛ آیا دموکرات‌ها به آرزوی خود می‌رسند؟

    کد خبر :478318
دموکرات‌

وضعیت تقابل دموکراتها با ترامپ در حالی پیچیده تر می شود که شخصیت ترامپ بر این وضع سایه انداخته است.

به گزارش نامه نیوز: مشاوران دونالد ترامپ ماهها قبل از آنکه وی رئیس جمهور آمریکا شود به مردم دروغ گفتند و پس از آنکه وی رئیس جمهور شد باز هم به این دروغگویی ادامه دادند. آنها در حالی که قانونگذاران تلاش می کردند درباره حمله روسیه به دموکراسی در آمریکا در سال2016 تحقیق کنند ، به کنگره دروغ گفتند و حتی وقتی باز هم می دانستند دروغگویی جنایت است به اف بی آی هم دروغ گفتند.
تحقیقات رابرت مولر بازرس ویژه در طول بیست ماه گذشته بارها نشان داده است برخی از نزدیکترین مشاوران و دوستان ترامپ درباره روسیه و مسائل مربوط دروغ گفته اند. مولر روز جمعه با طرح اتهامی جدید اعلام کرد راجر استون از چهره های معتمد قدیمی ترامپ با دروغگویی به کنگره روند تحقیقات درباره دخالت روسیه در انتخابات سال 2016 را مختل کرده است.
در این میان پرسش اصلی که ذهن نه تنها مولر و تیم وی بلکه اذهان مردم آمریکا را به خود مشغول داشته این است که چرا؟ آیا اطرافیان رئیس جمهور برای محافظت از رازی محرمانه درباره تعامل تیم تبلیغاتی ترامپ با روسیه که همچنان پنهان مانده است به دروغگویی ادامه می دهند؟ آیا آنها به منظور اجتناب از کم رنگ شدن پیروزی ترامپ از اذعان به اینکه روسیه در انتخاب وی نقش داشته است خودداری می کنند و به دروغگویی ادامه می دهند؟
رئیس سابق تیم تبلیغات انتخاباتی ترامپ، معاون وی ، مشاور امنیت ملی سابق ؛ وکیل شخصی ومشاور سیاست خارجی تیم تبلیغاتی وی جملگی به دروغگویی در تحقیقات درباره دخالت روسیه متهم شده اند. کارشناسان حقوقی خاطر نشان می کنند این دروغ پردازی های در نوع خود چشمگیر و بیسابقه هستند.
در حالی که همگان منتظر پایان تحقیقات مولر هستند ،دموکرات ها در کنگره احتمالا تمرکز خود را بر این موضوع معطوف ساخته اند که شخص رئیس جمهور درباره این دروغ گویی ها چه می داند. معاونان ترامپ می گویند رئیس جمهور می داند بسیاری از افرادی که اطراف وی را گرفته اند آدمهای صادق و راستگویی نیستند و بر این باور است که اگر یکی از دستیارانش بخواهد خلاف هایش را به وی وصله بزند ، می تواند از این موضوع به نفع خود بهره برداری کند.

واشنگتن پست در این باره نوشت: شکست تحقیر آمیز رئیس جمهور آمریکا ( دونالد ترامپ ) در ارتباط با تعطیلی دولت در عصر روز جمعه سبب انحراف توجهات از روند دستگیری راجر استون مشاور ترامپ در صبح آن روز توسط پلیس فدرال شد که این موضوع به نوبه خود سبب انحراف توجهات از خبر پنجشنبه شب ان بی سی در این باره شد که کارشناسان مسائل امنیتی در کاخ سفید توصیه کردند جرد کوشنر داماد دونالد ترامپ به سبب “نفوذ احتمالی خارجی بر او” نباید روند بررسی های امنیتی را بگذراند.
تنها فردی نابغه همانند دونالد جی ترامپ می توانست احتمالا این رویدادها را هماهنگ کند و تنها شمار معدودی از تحلیلگران که تعهدی تزلزل ناپذیری به “بازگرداندن شکوه دوباره به آمریکا دارند” می توانند احتمالا از این روند حمایت کنند. حالا این وسط برخی تحلیلگران می گویند می توان حتی به این فکر کرد که انتهای این روند به برکناری ترامپ هم منجر خواهد شد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید