منوچین: مذاکرات تجاری از «هوآوی» جدا است

    کد خبر :478261
هوآوی

وزیر خزانه داری آمریکا در مصاحبه ای اعلام کرد: ترامپ برای لغو تعرفه بر کالاهای چینی تصمیم نگرفته است و همچنین مذاکرات تجاری از موضوع «هوآوی» نیز جدا است.

«استیو منوچین» وزیر خزانه داری آمریکا امروز سه شنبه در مصاحبه با «فاکس بیزینس» در سخنانی اعلام کرد: موضوع «هوآوی» از مذاکرات تجاری آمریکا با چین جدا است.

وزیر خزانه داری آمریکا در این باره گفت: این دو بحث، موضوعات جداگانه ای بوده و به گفتگوهای جداگانه ای نیز نیاز دارد. هر چیزی که مربوط به نقض قوانین و یا تحریم های آمریکا باشد، باید مسیر گفتگوهای جداگانه ای را طی کند.

استیو منوچین در ادامه گفت: رئیس جمهور ترامپ تا کنون در خصوص حذف تعرفه های اِعمالی بر کالاهای چینی تصمیمی را اتخاذ نکرده است.

این در حالیست که وزارت دادگستری آمریکا چندی پیش در اقدامی که به تشدید تنش‌ها با چین منجر خواهد شد؛ علیه شرکت «هوآوی» و «منگ وانژو» مدیر مالی آن اعلام جرم کرده و آنها را به سرپیچی از قوانین مالکیت معنوی و دروغگویی از بابت رعایت تحریم‌های ضدایرانی متهم کرد.

اتهام علیه دومین شرکت تولیدکننده گوشی‌های هوشمند جهان شامل مواردی چون کلاهبرداری بانکی، ممانعت از اجرای قانون و سرقت فناوری نیز می‌شود.

«منگ وانژو» ماه میلادی گذشته (دسامبر سال ۲۰۱۸) از سوی دولت کانادا بازداشت شد و قرار است به درخواست آمریکا به این کشور استرداد داده شود.

گفتنی است آمریکا از سال میلادی گذشته همپیمانان اروپایی خود را به قطع همکاری با هوآوی تشویق کرده و از آنها می‌خواهد که در مواردی مانند ارتقاء شبکه اینترنت همراه به این شرکت چینی اعتماد نکنند.

اما؛ وزارت خارجه چین نیز ساعاتی پیش به اقدام جدید وزارت دادگستری آمریکا مبنی بر طرح اتهام علیه «هوآوی» و «منگ وانژو» یکی از مدیران مالی این شرکت مخابراتی، واکنش نشان داد.

در همین راستا، «ژنگ شوانگ» سخنگوی وزارت خارجه چین خواستار آن شد تا آمریکا فوراً از درخواست خود مبنی بر استرداد منگ انصراف دهد.

به گزارش مهر، وزارت خارجه چین در این باره اعلام کرد: مدتی است که آمریکا از منابع دولتی خود در راستای سیاه‌ نمایی و حمله به شرکت‌های چینی استفاده می‌کند تا عرصه را بر فعالیت مشروع آنها تنگ کند. انگیزه‌های سیاسی قوی پشت این گونه اقدامات است.

این وزارتخانه همچنین خواستار آن شد تا آمریکا از اعمال فشار علیه شرکت‌های چینی دست بردارد و در برخورد با آنها، رفتاری منطقی در پیش بگیرد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید