برگزاری اجلاس آب و هواشناسی دریای خزر در پاییز سال آینده

    کد خبر :478175
هواشناسی دریای خزر

معاون محیط زیست دریایی سازمان حفاظت محیط زیست گفت: جلسه کپسکام ۲۴ پاییز سال آینده با حضور نمایندگان آب و هواشناسی کشورهای حاشیه دریای خزر در ایران برگزار خواهد شد.

پروین فرشچی در دومین جلسه ملی کمیته هماهنگی هواشناسی، آب‌شناسی و مراقبت محیط دریای خزر مربوط به کسپکام ۲۴ که با حضور نمایندگان مرکز علوم جوی و اقیانوسی سازمان هواشناسی، ادارات کل هواشناسی استان‌های ساحلی شمالی، پژوهشگاه ملی اقیانوس‌شناسی و علوم جوی، مرکز ملی مطالعات و تحقیقات دریای خزر وزارت نیرو و کارشناسان محیط زیست دریایی در سالن اجتماعات معاونت محیط زیست دریایی سازمان محیط زیست برگزار شد بر اهمیت تفاهمنامه بین کنوانسیون تهران و کمیته کسپکام تاکید کرد و گفت: با یک برنامه منسجم باید تفاهمنامه ملی و منطقه‌ای را اجرایی کنیم.

وی هم‌افزایی بین تمامی ذینفعان برای عملیاتی کردن برنامه کپسکام و تفاهمنامه با کنوانسیون تهران را ضروری دانست و در ادامه گزارش جامعی از اقدامات برنامه محیط زیست دریای خزر و کنوانسیون تهران ارائه کرد.

به گزارش ایسنا گفتنی است هدف از برگزاری این نشست آمادگی برای برگزاری بیست و چهارمین نشست کپسکام و بررسی آخرین فعالیت‌های انجام شده در زمینه وضعیت آب و هوایی و تراز سطح آب دریای خزر بود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان حفاظت محیط زیست، کمیته هماهنگی هواشناسی، آبشناسی و مراقبت محیطی دریای خزر (CASPCOM) یک کمیته منطقه‌ای بین کشورهای حاشیه دریای خزر است که هدف از تشکیل آن برقراری ارتباط‌های علمی و فنی بین این پنج کشور است. جلسات منطقه‌ای آن سالی یکبار و به طور چرخشی هر سال در یک کشور برگزار می‌شود.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید