خیز ژاپن برای تقویت همکاری‌های اقتصادی با تاجیکستان

    کد خبر :477904
همکاری‌ اقتصادی

رئیس اتاق بازرگانی تاجیکستان در دیدار با اعضای هیأت آژانس همکاری‌های بین المللی ژاپن (جایکا) طیف وسیعی از همکاری‌های تجاری و اقتصادی را بررسی کردند.

«جمشید جمعه خان زاده» رئیس اتاق بازرگانی تاجیکستان با اعضای هیأت آژانس همکاری‌های بین المللی ژاپن (جایکا) دیدار و گفت‌وگو کرد.

هیأت ژاپنی در این نشست متشکل از «هیدکی تانابه» رئیس نمایندگی «جایکا»، معاون امور ارزیابی پروژه‌ها، کارشناس امور تجاری و توسعه منابع انسانی و دیگر مقامات آژانس همکاری‌های بین المللی ژاپن بود.

در جریان گفت‌وگوی سازنده طرفین طیف وسیعی از مسائل مربوط به تعاملات تجاری و اقتصادی و همچنین موضوعات مورد علاقه 2 طرف را بررسی کردند.

رئیس اتاق بازرگانی تاجیکستان تقویت ارتباطات دوستانه با جایکا را یکی از جهات اصلی فعالیت اقتصاد خارجی اتاق بازرگانی این کشور عنوان کرده و گفت: لذا ما اهمیت زیادی برای توسعه روابط با طرف ژاپنی قائل هستیم و طرفدار گسترش بیشتر آن و همچنین توسعه بخش خصوصی می‌باشیم.

رئیس نمایندگی جایکا به نوبه خود به قصد دولت ژاپن جهت گسترش همکاری با تاجیکستان در زمینه توسعه تجارت متوسط و کوچک میان 2 کشور به طور خاص سرمایه گذاری و حمایت از آن تاکید کرد.

طرفین در پایان این ملاقات بر علاقه مندی خود جهت توسعه بیشتر همکاری در زمینه مسائل مورد بررسی تأکید کردند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید