الحشد الشعبی: منتظر دستور ورود به سوریه هستیم

    کد خبر :477756
الحشد الشعبی

فرمانده الحشد الشعبی در غرب استان الانبار تأکید کرد که نیروهایش منتظرند وارد عمق سوریه شوند و مناطق مرزی را از دست داعش آزاد کنند.

«قاسم مصلح» فرمانده گروه «الحشد الشعبی» عراق در غرب استان الانبار برای نابودی داعش در خاک سوریه اعلام آمادگی کرد.

مصلح به وبگاه خبری «المعلومه» عراق گفت که نیروهای الحشد الشعبی در آمادگی کامل قرار دارند تا وارد عمق سوریه شوند و مناطق مرزی عراق و سوریه –همجوار با غرب استان الانبار- را از دست داعش آزاد کنند.

وی تصریح کرد که نیروهای الحشد الشعبی منتظر دستور مسئولان ارشد هستند تا به محل تجمع داعش در عمق سوریه حمله کنند.

این فرمانده عراقی اعلام کرد که نیروهای الحشد می‌توانند سراسر مناطق بیابانی را از خاک عراق به سمت نوار مرزی با سوریه محاصره کنند.

مصلح هدف از حمله به مواضع داعش را تأمین امنیت نوار مرزی با سوریه و نابودی گروههای تروریستی عنوان کرد که امنیت و ثبات بخش غربی الانبار و سایر استان‌های عراق را تهدید می‌کند.

مصلح در پایان تأکید کرد که دولت عراق با طرف سوری در عملیات تأمین امنیت مرزهای بین دو کشور و نابودی عناصر داعش هماهنگی بالایی دارد.

حضور نیروهای آمریکایی در عراق بحران‌آفرین است

در همین ارتباط، «اوس الخفاجی» از فرماندهان الحشد الشعبی اظهاراتی درباره حضور نیروهای آمریکایی در عراق مطرح و تأکید کرد که این حضور برای ملت این کشور مصیبت به بار خواهد آورد.

الخفاجی به شبکه خبری «رووداو» گفت که سال‌های گذشته این مسئله را ثابت کرده و نشان داده که آمریکایی‌ها ملت عراق را در بسیاری از بحران‌ها قرار دادند، از جمله تجاوزاتی که در زندان ابوغریب رخ داد و تسهیل نفوذ داعش به خاک عراق.

وی تأکید کرد که دوره داعش در عراق به پایان رسیده و دیگر نیازی به بقای نیروهای آمریکا یا حمایت آنان از نیروهای عراقی نیست؛ زیرا این نیروها می‌توانند به تنهایی با عناصر داعش مقابله کنند.

بسیاری از فراکسیونهای سیاسی عراق خواستار خروج نیروهای خارجی و در صدر آنان، نیروهای آمریکایی از این کشور هستند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید