تاکید عراقچی بر لزوم اجرایی شدن فوری ساز و کار مالی اتحادیه اروپا با ایران

    کد خبر :477695
اتحادیه اروپا

معاون سیاسی وزارت امور خارجه ایران در دیدار با وزیر خارجه اتریش بر لزوم اجرایی شدن فوری ساز و کار مالی اتحادیه اروپا با ایران و منتفع شدن کشورمان از همکاری‌های اقتصادی تاکید کرد.

سیدعباس عراقچی معاون سیاسی وزیر امور خارجه کشورمان در ادامه رایزنی‌های سیاسی خود در اتریش، عصر دوشنبه با خانم کنایسل، وزیر امور خارجه اتریش دیدار و گفتگو کرد.

در این دیدار علاوه بر موضوعات مورد علاقه دوجانبه، درباره آخرین وضعیت SPV (کانال ویژه مالی ایران و اروپا) و تلاش کشورهای اروپایی برای حفظ برجام و نیز تحولات منطقه خاورمیانه از جمله سوریه، فلسطین، لبنان و یمن رایزنی شد.

معاون سیاسی وزارت امور خارجه کشورمان با تقدیر از مواضع حمایتی اتریش در خصوص برجام، بر لزوم اجرایی شدن فوری ساز و کار مالی اتحادیه اروپا با ایران و منتفع شدن ایران از همکاری‌های اقتصادی تاکید کرد.

عراقچی همچنین با اشاره به تحولات اخیر در خاورمیانه، سیاست‌های مخرب رژیم صهیونیستی را عامل اصلی بی ثباتی در این منطقه توصیف کرد.

وزیر امور خارجه اتریش نیز با اشاره به اهمیت روابط تهران – وین، بر لزوم تداوم رایزنی‌های سیاسی بین دو کشور با هدف پیشبرد صلح و ثبات در خاورمیانه تاکید کرد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید