مجلس سناریو‌هایی را در برابر اجرایی نشدن “SPV” در نظر دارد

  • سیاسی
  • سه شنبه ۹ بهمن ۱۳۹۷ ۹:۴۸
    کد خبر :477624
مجلس

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس گفت: اگر «spv» اجرا نشود قطعاً مجلس متناسب با پاسخ‌ها و راهکار‌های اروپایی‌ها تصمیم لازم را اتخاذ می‌کند.

محمدابراهیم رضایی، عضو هیئت رئیسه کمیسیون امنیت‌ملی و سیاست‌خارجی مجلس شورای اسلامی، در گفت‌وگو با  تسنیم، با بیان اینکه پس از خروج آمریکا از برجام اتحادیه اروپا برای ادامه تبادل با ایران پیشنهاد سازو‌کاری مالی موسوم به «SPV» را مطرح کرد،گفت: متأسفانه تاکنون این سازوکار اجرایی نشده و اروپایی‌ها در این زمینه بدعهدی کردند.

وی با بیان اینکه اروپایی‌ها در یک سناریو حساب شده به همراه آمریکا نقش بازی می‌کنند و ما را فریب می‌دهند، افزود: کشورهای اتحادیه اروپا به‌دلیل وابستگی به آمریکا و فشار‌های سیاسی این کشور به تعهدات خود عمل نکرده‌اند.

عضو هیئت رئیسه کمیسیون امنیت ملی مجلس اضافه کرد: به وضوح مشخص است که مواضع اروپایی‌ها تغییر کرده و آنها بیشتر به سمت سیاست‌های آمریکا گرایش دارند.

رضایی با اشاره به اظهارات مسئولان اروپایی تصریح کرد: اروپاییها می‌خواهند ما هم در برجام بمانیم و تصمیم نگیریم که از آن خارج شویم و هم می‌خواهند که به مرور زمان عزم و اراده‌ها ضعیف شود و قدرت تصمیم‌گیری مسئولان برای اقدامات بزرگ کاهش یابد.

نماینده مردم خمین در مجلس تصریح کرد: بسته اقدام مالی اروپا یا همان SPV اجرایی نشده و دیگر نیز قابل اجرا نخواهد بود، چرا که آخرین مهلت تعیین شده اروپایی‌ها تا اوایل ژانویه بود.

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس با یادآوری اینکه وزیر امور خارجه در کمیسیون امنیت‌ ملی مجلس قول داده که با مذاکره موضوع سازو‌کار مالی «spv» تعیین تکلیف شود، تأکید کرد: مجلس منتظر است که به‌ نوعی قول‌هایی که وزارت خارجه در این باره داده، محقق شود؛ اگر این اقدام صورت نگیرد قطعاً مجلس متناسب با پاسخ‌ها و راهکار‌های اروپایی‌ها تصمیم لازم را اتخاذ می‌کند و سناریو‌هایی را در این زمینه آماده کرده است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید