رکابی: پرداخت هزینه مسابقات سنگ‌نوردی برای ورزشکاران سنگین است

  • ورزشی
  • سه شنبه ۹ بهمن ۱۳۹۷ ۹:۲۴
    کد خبر :477586
مسابقات سنگ‌نوردی

ملی‌پوش تیم سنگ‌نوردی کشورمان گفت: برای کسب سهمیه المیپک باید در رقابت‌های زیادی شرکت کنیم، رقابت‌های سنگ‌نوردی هزینه‌های زیادی دارد و پرداخت آن برای ورزشکاران بسیار سنگین است.

الناز رکابی اظهار داشت: نخستین دوره رقابت‌های جام باشگاه‌های کشور برگزار شد. رقابت‌های بسیار خوبی را از سوی ورزشکاران شاهد بودیم. باوجود این این که اولین دروه برگزاری این رقابت‌ها بود اما به لحاظ کمی و کیفی سطح خوبی داشت. متاسفانه تعدادی از سنگ‌نوردان که عضو باشگاهی نبودند در این رقابت‌ها نتواستند حضور داشته باشند.

وی افزود: من از تیم دانشگاه آزاد در این رقابت‌ها شرکت کردم و توانستم عنوان قهرمانی را به دست بیاورم. خوشبختانه شاگردم (محیا دارابیان ) نیز بر سکوی دوم ایستاد.

ملی‌پوش تیم سنگ‌نوردی بانوان ادامه داد: پس از این رقابت‌ها اگر بتوانم اسپانسر مناسبی را پیدا کنم در رقابت‌های هنگ کنگ و تورنمنت بین المللی آلمان شرکت خواهم کرد. رقابت‌های آلمان در حد جهانی است و فرصت بسیار خوبی برای آماده سازی جهت حضور در مسابقات کسب سهمیه المپیک است. اما تاکنون نتوانسته‌ام اسپانسری پیدا کنم.

الناز رکابی یادآورشد: 17 سال بدون مربی تمرین کرده‌ام و در مسابقات بدون مربی شرکت داشته‌ام. در کنار این شرایط برای هردوره از رقابت‌ها باید دنبال اسپانسر بدوم تا حامی مالی پیدا کنم. شرکت در رقابت‌های سنگ‌نوردی هزینه‌های زیادی دارد و پرداخت آن برای ورزشکاران بسیار سنگین است.

وی تصریح کرد: به طورحتم اگر اردوهای خارج از کشور داشته باشم و یا بتوانم در مسابقات بین المللی بدون مشکل حضور پیدا کنم نتایج بسیار خوبی را کسب خواهم کرد. نه تنها من، دیگر سنگ نوردان کشورمان نیز پتانسیل بالایی دارند. به هرحال شرایط مالی فدراسیون نیز به شکلی نیست که ورزشکاران را برای مسابقات مختلف حمایت کند. اما شاید بتواند در زمینه جذب اسپانسر به ورزشکاران کمک کند.

قهرمان سنگ‌نوردی کشورمان گفت: مسابقات کسب سهمیه المپیک از سال جدید شروع خواهد شد. رقابت‌هایی به میزبانی ژاپن، اتریش و فرانسه. همه تلاشم این است که به عنوان نخستین بانوی سنگ‌نورد ایران سهمیه المپیک را کسب کنم. کار بسیار سختی است اما این توانایی را در خودم می‌بینم. در رشته بولدرینگ شرایط بسیار خوبی دارم. تمرکزم را روی ماده سرعت باید بگذارم.

رکابی عنوان کرد: برای بهبود رکوردهایم در ماده سرعت باید در مسابقات مختلفی شرکت کنم که هزینه بر هستند. امیدوارم مسئولان ورزش از این رشته حمایت کنند. سنگ نوردی برای نخستین بار در المپیک شرکت دارد. ورزشکاران کشورمان این توانایی را دارند که در این میدان بزرگ مدال آوری کنند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید