مصوبه دولت ژاپن برای قانونی شدن حملات هکری به شهروندان!

    کد خبر :477466
هکرها

دولت ژاپن در اقدامی عجیب قانونی را به تصویب رسانده که بر اساس آن کارکنان دولت مجاز به حملات هکری به ابزار و وسایل مختلف متصل به اینترنت برای شناسایی آسیب پذیری های امنیتی آنها هستند.

دولت ژاپن که به دنبال ایمن سازی خدمات اینترنت اشیا در این کشور است، امیدوار است با انجام حملات هکری نقاط ضعف و قوت انواع محصولات متصل به این شبکه را دریابد و بتواند به راه حلی جامع برای تقویت امنیت دنیای مجازی دست یابد.

وظیفه انجام این حملات هکری بر عهده کارکنان موسسه ملی فناوری اطلاعات و ارتباطات خواهد بود که تحت نظارت وزارت ارتباطات و امور داخلی فعالیت می کند.

کارکنان این موسسه با استفاده از کلمات پیش فرض عبور و نیز کلمات متداول و پرطرفدار ژاپن تلاش می کنند به رایانه ها و دیگر محصولات متصل به اینترنت نفوذ کرده و کنترل آنها را در دست بگیرند.

بعد از انجام این حملات فهرستی از محصولات متصل به اینترنت که به علت استفاده از کلمات عبور ساده امنیت پایینی دارند تهیه می شود و این فهرست برای اقدامات بیشتر و اطلاع رسانی در اختیار مقامات مربوطه قرار می گیرد.

اجرای این طرح از ماه آینده آغاز می شود و در جریان آن بیش از ۲۰۰ میلیون ابزار و محصول متصل به اینترنت اشیا آزمایش می شوند. قرار است این طرح ابتدا با بررسی دوربین های تحت وب و روترها آغاز شود.

بررسی های دولت ژاپن نشان می دهد که در سال ۲۰۱۶ دو سوم حملات سایبری در این کشور با سواستفاده از ابزار و وسایل متصل به اینترنت اشیا صورت گرفته است.

ژاپن در سال ۲۰۲۰ میزبان المپیک تابستانی است و دولت این کشور بیم دارد که هکرها با حمله به شبکه های رایانه ای اختلالات جدی در زمینه برگزاری بازی های ورزشی به وجود آورند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید