جدیدترین اخبار
8 بهمن 1397 ساعت 13:30 اقتصادی کد خبر :477436

کاهش میزان فروش خودرو در چین

فروش خودرو

سال گذشته میلادی میزان فروش خودرو در چین با یک کاهش سه درصدی مواجه شد که در طول مدت دو دهه گذشته بی‌سابقه بوده است.

به نظر می‌رسد همانطور که تحلیلگران پیش‌بینی کرده بودند، جنگ تجاری میان امریکا و چین بیشترین تأثیر منفی را بر روی بازار خودرو و صنایع خودروسازی گذاشته است، چرا که به تازگی گزارش‌های منتشر شده حاکی از آن است که بازار خودروی چین در سال جاری ۲۰۱۸ میلادی که آغاز این جنگ و کشمکش تجاری بود، شاهد بزرگترین و بیشترین رکود طی ۲۰ سال گذشته بوده است.

با توجه به جمعیت بسیار بالا و تنوع سلایق مشتریان، بازار چین همواره از اهمیت خاص و بسزایی برای شرکت‌های خودروسازی و غول‌های تکنولوژی برخوردار است و تولیدکنندگان نیز توجه ویژه‌ای به میزان فروش و درصد موفقیت در این بازار دارند.

تازه‌ترین گزارش‌های منتشر شده از سوی مؤسسه تحقیقاتی و آماری ZoZoGo نشان می‌دهد که میزان فروش خودرو در چین در طول سال ۲۰۱۸ میلادی یک کاهش سه درصدی را تجربه کرده است که در دو دهه گذشته بی سابقه بوده است.

بر اساس گزارش وب سایت cnbc، چندی پیش بود که خبر رکود بی سابقه بازار خودروی چین در رسانه‌ها منتشر شد به گونه‌ای که انجمن خودروسازان فعال در چین (CAAM) نیز در ماه جاری پیش بینی کرده است که میزان فروش خودرو در بازار این کشور هیچ رشدی را در سال جاری میلادی تجربه نخواهد کرد و به نظر می‌رسد میزان فروش کل آن در سال ۲۰۱۹ میلادی بدون تغییر چشمگیری نسبت به سال گذشته، همان ۲۸.۱ میلیون دستگاه باشد.

میزان فروش خودرو در بازار چین ۲۸ میلیون دستگاه در سال ۲۰۱۸ میلادی بوده است این در حالیست که در میزان فروش آن در بازار ایالات متحده آمریکا به‌عنوان دومین بازار خودروی بزرگ و مهم در جهان، ۱۷ میلیون دستگاه بوده است که هردوی انها در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته با کاهش بی سابقه‌ای روبرو شده‌اند.

پیش‌تر نیز کارشناسان و تحلیلگران فعال در حوزه خودرو برآورد کرده بودند که تنش‌های سیاسی و جنگ تجاری میان چین و آمریکا میزان فروش خودرو در این دو کشور را با مشکلات زیادی مواجه خواهد کرد و بازار این کشورها تحت تأثیر مسائل به‌وجود آمده و همچنین پیش بینی کاهش نرخ اقتصاد جهانی و افزایش بحران‌های اقتصادی با رکود کم سابقه‌ای روبرو می‌شوند.

در این میان، خودروسازان خارجی فعال در چین از سایر رقبای چینی و محلی خود متحمل ضرر و زیان و خسارات بیشتری خواهند شد چراکه تحت تأثیر تعرفه‌های تجاری وضع شده، محصولات خود را مجبور خواهند بود با قیمت بیشتری به فروش برسانند که این امر در نهایت منجر به کاهش استقبال شهروندان چینی و افت شدید میزان فروش آن می‌شود.

Ad

Ad
Ad

روی خط خبر

  • تبلیغ گروه راک «کلد پلی» با شاه بیتِ سعدی
  • الجبیر: طبق “شواهد موجود” ایران مسئول حمله به تاسیسات آرامکو است
  • ۲۴ ساعته شدن ارایه خدمات اورژانس اجتماعی در استان تهران
  • فراخوان سی و هشتمین جشنواره فجر منتشر شد
  • افزایش حجم زباله در کربلا همزمان با جمع‌آوری موکب‌ها
  • حامد زمانی ممنوع الصدا شد؟
  • دادگاه انگلیس درخواست وکلای مسس ویکی لیکس را رد کرد
  • دادستان گرگان: دادگاه مفسد فی‌الارض بودن متهمان پرونده لیزینگ خودرو شرکت پرهام آزادشهر را رد کرد
  • دادستان اراک: ۲۱ نفر از کارگران آذرآب بازداشت شدند
  • توسعه اقتصاد غیرنفتی یکی از اهداف وزارت خارجه است
  • حقوق مهرماه بازنشستگان امشب واریز می‌شود
  • راه‌اندازی ۱۶ کمپ ترک اعتیاد به اینترنت و گوشی در کره جنوبی
  • سند تحول آموزش و پرورش هنوز روی کاغذ است
  • تولید گاز طبیعی آمریکا رکورد زد
  • قیمت دلار، امروز ۱۳۹۸/۰۷/۲۹
  • رئیس کمیسیون اصل نود: گزارش سانحه هواپیمای تهران-یاسوج ظرف دو ماه آینده در مجلس قرائت می‌شود
  • انتقاد سعید سعیدی از دستمزد هنگفت بازیگران
  • ستاد احیا: رهاسازی آب سدها به دریاچه ارومیه از آبان ماه آغاز می شود
  • دانشگاه تربیت مدرس: شیوه‌نامه اجرایی فرهنگ حجاب و عفاف تصویب شد
  • کالاهای اساسی را اینترنتی نخرید
  • دستور آیت‌الله رئیسی برای ایجاد اردوگاه‌های بازپروری معتادان
  • افزایش ۷ درصدی سرعت متوسط خودروها و ۸.۵ درصدی استفاده از مترو
  • هدیه طلا در ازای تحویل زباله در اندونزی
  • سخنگوی دولت: تا زمانی که مردم احساس نکنند رای شان معنایی دارد انگیزه رای دادن نمی یابند
  • خبر مهم برای بدهکاران بانکی
  • سفر خانوادگی با قطار چه مزایایی دارد؟
  • ادعای برنده بوکر ۲۰۱۹ درباره نویسندگان سیاهپوست
  • معافیت‌های مالیاتی باید براساس منطق باشد
  • صدور اخطاریه قانونی برای ۲۰۰ واحد آلاینده شهرستان ری
  • نصب 22 دستگاه‌ شتاب نگاشت زلزله در تهران به زودی
  • Ad