دوربین RealSense T265 اینتل بینایی را به پهپاد و ربات‌ها می‌آورد

    کد خبر :477327
اینتل

اینتل، دوربین RealSense T265 را با سیستم نقشه‌برداری بصری SLAM برای کمک به ربات‌ها و پهپادها در مسیریابی بهتر، رونمایی کرد.

ربات‌ها، پهپادها و انواع ماشین‌ها و تجهیزات مشابه، می‌توانند از این پس با استفاده از دوربین RealSense T265 که به‌تازگی توسط اینتل معرفی شده است، ازطریق نشانه‌ها و راهنماهای بصری، بهتر از قبل مسیریابی کنند.

به‌علاوه، دوربین جدید راهکارهای واقعیت افزوده را نیز ارائه می‌دهد. سخنگوی اینتل در مصاحبه‌ای با VentureBeat گفت:ربات‌ها می‌توانند با استفاده از نشانه‌ها و الگوهایی روی دیوار، روی کف یا سقف، بهتر از قبل مسیریابی کنند و موقعیت مکانی آن‌ها مشخص شود. دوربین‌های معمولی دارای فناوری سنجش عمق یا لیدار (Lidar به‌معنی تشخیص و اندازه‌گیری فاصله با استفاده از نور) نمی‌توانند چنین الگوهایی را ردیابی کنند.

با استفاده از سیستم جدیدی که در دوربین اینتل معرفی شده است، ربات‌ها و پهپادها مسیر خود را گم نخواهند کرد. گم کردن یکی از دلایل به‌سرقت رفتن ربات‌ها و پهپادها است که با سیستم جدید این موضوع برطرف خواهد شد. انتظار می‌رود سری دوربین‌های جدید اینتل از خط تولید RealSense در تاریخ ۲۸ فوریه برابر با ۹ اسفندماه با قیمت ۱۹۹ دلار به بازار عرضه شوند.

دوربین‌های جدید سری RealSense با قابلیت ردیابی مسیر، در ۶ مدل به بازار عرضه خواهد شد. هر ۶ مدل دوربین جدید به ربات‌ها و پهپادها کمک می‌کنند تا ازطریق نقشه‌های عمق بتوانند درک بهتری از موقعیت خاص خود در محیط‌های مختلف داشته باشند.

مشخصا دوربین T265 از نور محیطی و سیستم مکان‌یابی و نقشه‌برداری همزمان (SLAM) استفاده می‌کند تا با اجسام برخورد نکند و بتواند موقعیت مکانی دقیق خود را شناسایی کند. به‌عبارتی سیستم SLAM مخفف عبارت Simultaneous Localization and Mapping است و برای ‌مکان‌یابی از دوربین و واحدهای اندازه‌گیری داخلی استفاده می‌کند. VPU یا واحد پردازش بصری Movidius Myriad 2 اینتل برای پردازش داده‌های مربوط‌به لبه‌ها و کناره‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد.

برای آنکه دوربین T265 بتواند محیط پیرامون خود را بهتر ببیند، مجهز به دو عدد لنز چشم ماهی با زاویه‌ی دید ۱۶۰ درجه است. برخلاف دوربین‌های RealSense قبلی، دوربین T265 یک دستگاه plug and play بوده که پردازنده‌ی خودش را دارد. در نتیجه می‌تواند بدون نیاز به یک منبع بیرونی کار کند. دوربین ردیاب جدید اینتل، تنها به پاور ۱.۵ واتی و اتصال USB 2.0 یا 3.0 نیاز دارد تا بتواند مورد استفاده قرار گیرد.

محصول جدید اینتل، دوربینی مستقل و کم‌مصرف است که با بهره‌گیری از سیستم SLAM می‌تواند به ماشین‌ها و ربات‌ها کمک کند تا در محیط‌های مختلفی از جمله در انبارها، زیر پل‌ها و سایر مکان‌های دیگر بدون نیاز به GPS و بدون هیچ‌گونه مشکلی مسیریابی کنند. سخنگوی اینتل اعلام کرد که پهپادهای مجهز به دوربین جدید اینتل می‌توانند در مکان‌هایی مانند زیر پل‌ها که پوشش GPS در دسترس نیست، به‌راحتی پرواز کنند. وی همچنین اعلام کرد که سیستم SLAM دقتی همانند GPS دارد و فضایی به ابعاد ۱۰۰ متر مکعب را پوشش می‌دهد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید