جدیدترین اخبار
8 بهمن 1397 ساعت 14:14 اجتماعی کد خبر :477313

انتقاد دبیر کارگروه کاهش آلودگی هوا از نوع برخورد با طرح اخذ عوارض از تونل‌ها

عوارض از تونل‌ها

دبیرکارگروه ملی کاهش آلودگی هوای کشور با اشاره به اینکه در زمینه اعمال قانون معاینه فنی مشکل جدی داریم، گفت: موضوع عوارض تونل را در محیط‌های دانشگاهی بررسی کنیم چرا باید این موضوع ابتدا سیاسی سپس پاک شود؟

وحید حسینی در هفتمین همایش ملی مدیریت آلودگی هوا و صدا اظهار کرد: خودرو یکی از مهمترین عوامل مرتبط با آلودگی هوا است. بر اساس سیاهه انتشار شهر تهران ۷۰ درصد ذرات آلاینده از منابع متحرک تولید می‌شود همچنین خسارت اقتصادی آلودگی هوا بالغ بر ۲.۸ میلیارد دلار در سال است.

وی در ادامه درباره تولید و شماره‌گذاری خودروها گفت: هیأت وزیران سطح مجاز آلایندگی خودروها را تعیین می‌کند که متأسفانه این استانداردها از استانداردهای اروپایی کپی می‌شود.

دبیر کارگروه ملی کاهش آلودگی هوا کشور ادامه داد: حداقل استاندارد برای دیزلی‌ها یورو ۴، موتورسیکلت یورو ۳ و از ابتدای سال ۹۴ استاندارد خودروهای سواری یورو ۴ است و بر اساس قانون هوای پاک قرار است که از اسفند سال ۱۴۰۰ به بعد به استانداردهای جدید اتحادیه اروپا (یورو ۶) برسیم.

وی با انتقاد از این موضوع تصریح کرد: با توجه به اینکه ما زیر ساخت‌های لازم از جمله سوخت مناسب و حتی روغن موتورهای مناسب را نداریم حرکت به سمت استاندارد یورو ۶ اشتباه است و حتی سبب افزایش تخلفات می‌شود.

حسینی در ادامه گفت: موضوع دیگر در بحث خودروها این است که برای آزمایش استانداردهای خودرو آزمایشگاه‌هایی وجود دارد که مستقیم با خودروساز قرارداد بسته‌اند. پیمانکار و کارفرما نمی‌توانند با هم قرار داد ببندند و رابطه مستقیم داشته باشد و این موضوعی است که حاکمیت باید به آن وارد شود.

دبیر کارگروه ملی کاهش آلودگی هوای کشور افزود: شرکت‌های خودروسازی بنگاه‌های اقتصادی با هدف کسب سود هستند و انتظار اینکه خودروساز مسائل زیست محیطی را رعایت کند انتظار بی‌جایی است.

وی تاکید کرد: حدود مجاز را نباید با گرته‌برداری از اروپا تعیین کنیم بلکه باید با توجه به جنس آلودگی هوا در شهرهای مختلف استاندارد را ویژه‌سازی کنیم.

به گزارش ایسنا، حسینی با اشاره به اینکه زمانی که خودرو وارد بازار مصرف می‌شود دوام آلایندگی ندارد، گفت: در زمینه اعمال قانون معاینه فنی مشکل جدی داریم. سوال من این است که زمان اجرای کامل قوانین و مصوبات LEZ کی فرا می‌رسد؟

وی در پایان اظهارکرد: موضوعی که درباره عوارض تونل مطرح شده است را باید در محیط‌های دانشگاهی به بحث بگذاریم و دقیق مشخص کنیم که این عوارض چه قدر باید باشد، هزینه آنچه طور صرف شود، چرا اصلاً باید عوارض بگیریم و جنبه‌های مختلف اجتماعی آن به بحث دانشگاهی گذاشته شود. چرا باید موضوعی را که در دنیا آزمون شده است سیاسی و آن را پاک کنیم؟

Ad

Ad
Ad

روی خط خبر

  • ماجرای اسنپ و انحصار: شکایت واحد، آراء متفاوت
  • پمپئو: به تلاش علیه ایران ادامه می‌دهیم
  • طرح ایران برای شکست دادن ترامپ: ورود به منطقه خاکستری
  • نماینده تهران: کشف حداقل 200 مورد صندلی فروشی در دانشگاه‌های علوم پزشکی
  • هادی غفاری: با ۹ متر عمامه گفتند مسلمان نیستی!
  • تازه ترین خبرها «کلوپ همسران» سینمای ایران
  • بی نظمی های ادامه دار در انتشار فراخوان جشنواره فیلم فجر
  • روزنامه کویتی القبس: فضای مثبتی میان ایران و عربستان ایجاد شده
  • رفتار عجیب تئاتر شهر نسبت به فراخوان!
  • کردهای سوریه: از مرزها عقب‌نشینی می‌کنیم
  • تبدیل کردن زندان‌ها به کتابخانه
  • تردد روان و منظم زائران اربعین در موج بازگشت به کشور
  • ان‌بی‌سی: آمریکا تنها در یک ماه روادید ۲۰ دانشجوی ایرانی را لغو کرده
  • آیا راه دیگری به جز انتقال آب دریای خزر وجود ندارد؟
  • وزیر دفاع آمریکا: نیروهای ما پس از ترک سوریه به غرب عراق می‌روند
  • خبرهایی جدید از نحوه پرداخت بدهی تامین اجتماعی به مراکز درمانی
  • آغاز عملیات پاکسازی سواحل برزیل از آلودگی نفتی
  • استیو بنن، استراتژیست سابق ترامپ: ممکن است ترامپ در ۶ هفته آینده استیضاح شود
  • ری باید شورای شهر مستقل داشته باشد
  • اتحاد تحریمی‌ها برای دورزدن آمریکا
  • تحریم‌ها دلیل منفی‌ترین رشد اقتصادی
  • قیمت ۷ ارز بانکی ثابت ماند
  • واردات ژله و مربا با ارز‌۴۲۰۰ تومانی
  • بنزین سوپر نایاب شد
  • زندگی عجیبِ کُندترین پستاندار زمین
  • تراکنش‌های بانکی ملاک حذف یارانه‌ها
  • اوپک تاکتیک جدیدی رو می‌کند؟
  • به جای ساخت دکورهای سنگین بافت قدیمی شهرها را احیا کنیم
  • رمز محبوبیت مجریان دهه 60 از زبان «مجید قناد»
  • روسیه برای اوراق قرضه خارجی از یوآن و یورو استفاده می‌کند
  • Ad