احتمال پرداخت «عیدی» مستمری‌بگیران تامین اجتماعی در بهمن‌ماه/ اعلام رقم عیدی توسط دولت

    کد خبر :477150
پرداخت «عیدی»

سرپرست سازمان تأمین اجتماعی درخصوص زمان پرداخت «عیدی» بازنشستگان تأمین اجتماعی گفت: دولت باید درباره رقم عیدی تصمیم بگیرد. تمهیدات لازم اندیشیده شده و به محض آنکه دولت در این خصوص تصمیم بگیرد تمام توان خود را می‌گذاریم تا عیدی در “بهمن ماه” پرداخت شود. اما زمان آن در دست ما نیست.

محمدحسن زدا در نشست خبری خود با اصحاب رسانه که امروز و در آستانه چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی برگزار شد با بیان اینکه دهه فجر امسال ویژگی خاص خود را دارد و لازم است پس از ۴۰ سال دستاوردها را مرور کنیم گفت: تأمین اجتماعی نقش و کارکرد مهمی در امور رفاهی دارد. مجلس دو جلسه غیرعلنی داشته و دولت هم صندوق‌ها را جزو ابر چالش‌ها دانسته که باید سریعاً برای آنها چاره اندیشی شود.

وی افزود: در کمیسیون تلفیق شاهد هستیم اتفاقات خوبی دارد در راستای حمایت از صندوق‌های بیمه‌ای می‌افتد.

وی با اشاره به توزیع بسته‌های حمایتی برای خانواده‌های بیمه شده تحت پوشش تأمین اجتماعی گفت: ۲ میلیون و ۶۰۰ هزار بازنشسته و ۶
میلیون و ۱۵۰ هزار بیمه شده بسته‌ها را دریافت کردند. فاقد بانک‌های اطلاعاتی هستیم اما طرح بخوبی انجام شد. همپوشانی‌ها رفع شد و قرار شد هر خانواده یک بسته دریافت کند.

عذرخواهی از بیمه‌شدگان در پروسه دریافت بسته حمایتی

زدا با اشاره به ایجاد کدهای دستوری و پاسخگویی از طریق مرکز تلفنی به بیمه شدگانی که بسته‌های حمایتی را دریافت نکرده‌اند گفت: ما جمعاً به حدود ۱۰ میلیون بسته حمایتی دادیم و در مقابل به همین تعداد هم از ما سوال دارند که چرا بسته دریافت نکردند که کار مشکلی است. اگر عزیزانی در این پروسه دچار زحمت شدند عذرخواهی می‌کنیم. ۱۳۰ هزار تماس تلفنی داشتیم و افراد بسیاری پشت خط ماندند.

سرپرست سازمان تأمین اجتماعی با اشاره به افتتاح ۱۵ پروژه در دهه فجر گفت: افتتاح فاز سوم پالایشگاه خلیج فارس از مهمترین برنامه‌های ماست. ۴۹ درصد سهام پالایشگاه را داریم و ظرفیت تولید آن به بیش از ۴۰ میلیون لیتر می‌رسد. بیش از چهار میلیارد یورو در این بخش سرمایه گذاری شده است.
تلاش برای پرداخت عیدی‌ها در بهمن‌ماه

وی درباره زمان پرداخت عیدی بازنشستگان تأمین اجتماعی گفت: دولت باید درباره میزان عیدی تصمیم بگیرد. تمهیدات اندیشیده شده و به محض آنکه تصمیم بگیرند تمام توان خود را می‌گذاریم تا عیدی در بهمن پرداخت شود. اما زمان آن در دست ما نیست.

وی افزود: افتتاح بیمارستان خوی با ظرفیت ۳۲ تخت از دیگر برنامه‌های ماست. در حال حاضر ۴۲ میلیون نفر تحت پوشش تأمین اجتماعی‌اند، ۱۴ میلیون بیمه شده اصلی و ۲۲ میلیون بیمه شده تبعی هستند.

ارائه ۶۵ خدمت غیرحضوری به بیمه‌شدگان با عنوان طرح ملی دکتر نوربخش

به گزارش ایسنا، زدا با اشاره به اینکه سه میلیون و ۵۰۰ هزار مستمری بگیر اصلی داریم گفت: ۲۱۳ هزار نفر از تأمین اجتماعی مقرری بیمه بیکاری می‌گیرند که اعتبار آن به حدود ۳۷۰ میلیارد تومان در ماه می‌رسد افزود: یک میلیون و ۲۰۰ کارگاه تحت پوشش داریم. بزودی به سمت خدمات غیرحضوری خواهیم رفت و خبرهای خوبی در این زمینه داریم. ۶۵ سرویس سازمان را از این طریق ارائه می‌کنیم که با عنوان “طرح ملی دکتر نوربخش” اجرایی آغاز خواهد شد.

وی با بیان اینکه بیش از ۳۷۰ مرکز ملکی مشتمل بر ۷۶ بیمارستان، ۲۸۹ مرکز درمانی و… داریم گفت: ۱۳۸ میلیون بار مراجعه به مراکز ملکی گزارش شده و ۱۰ هزار تخت فعال داریم .۵۲۲ هزار عمل جراحی انجام شده که ۸۶ هزار مورد جراحی بزرگ بوده است.

سرپرست سازمان تأمین اجتماعی به مقایسه وضعیت تأمین اجتماعی در سال ۵۷ با سال ۹۶ پرداخت و گفت: افراد تحت پوشش در سال ۵۷ حدود ۷ میلیون نفر بودند که در سال ۹۶ به ۴۲ میلیون نفر رسید. نسبت بیمه شدگان به جمعیت کشور ۱۹ درصد بوده و اکنون به ۵۳ درصد رسیده است. تعداد بیمه شدگان اصلی ۱ میلیون و ۸۰۰ هزار نفر بود که در سال ۹۶ حدود ۱۴ میلیون نفر رسیده است. همچنین تعداد ۹۰ هزار مستمری بگیر در سال ۵۷ اکنون به سه میلیون رسیده است.

زدا ادامه داد: حداقل مستمری دریافتی در آن سال ۶۳۰ تومان بوده که اکنون میانگین پرداختی ما یک میلیون و ۴۰۰ هزار تومان است. نسبت پشتیبانی ۲۰ نفر بوده و اکنون ۵.۱۴ است یعنی از ۵ نفر حق بیمه می‌گیریم و به یک نفر مستمری می‌دهیم.

وی با اشاره به اینکه در سال ۵۷ حدود ۱۸۰ هزار کارگاه تحت پوشش داشتیم که اکنون به یک میلیون و ۲۰۰ هزار مورد رسیده است اظهار کرد: تعداد شعب به ۵۵۶ مورد و تعداد کارگزاری‌ها به ۲۱۹ رسیده در حالی که در سال ۵۷، صفر بود. همچنین تعداد شعب اقماری ۲۳۲ مورد بود که در سال ۵۷، صفر بود.

محدودیتی برای بیمه خبرنگاران نداریم

سرپرست سازمان تأمین اجتماعی درباره بیمه خبرنگاران گفت: خبرنگارانی که در خبرگزاری‌ها و… کار می‌کنند مشکلی ندارند و از طریق مؤسسه خود بیمه می‌شوند. خبرنگاران آزاد از طریق صندوق بیمه هنرمندان می‌توانند بیمه شوند و ما محدودیتی نداریم. بیمه حرف و مشاغل آزاد نیز هست و می‌توان از آن هم استفاده کرد.

زدا درباره بیمه تکمیلی بازنشستگان تأمین اجتماعی گفت: قرارداد بیمه تکمیلی درمان مشکلی ندارد و با آتیه سازان حافظ منعقد شده و در حال اجراست.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید