حاشیه‌سازان جودو دست بردار نیستند

  • ورزشی
  • دوشنبه ۸ بهمن ۱۳۹۷ ۸:۴۸
    کد خبر :476960
جودو

تصمیمات سرپرست فدراسیون جودو برای ایجاد زیرساخت های لازم به کام برخی همیشه دلسوزان جودو خوش نیامده و حاشیه سازی را از سر گرفته اند.

به گزارش مهر، بعد از استعفای اجباری محمد درخشان از ریاست فدراسیون جودو که در پی اجرای قانون منع بکارگیری بازنشسته ها انجام شد، محمدرضا عمادی به عنوان سرپرست فدراسیون جودو مسئولیت را تا برگزاری مجمع برعهده گرفت و این موضوع در مجمع فدراسیون به صورت رسمی از سوی داورزنی اعلام شد.

بعد از این انتصاب و در حالی که گفته می شد عمادی از دوستان نزدیک محمد درخشان است و آمده تا شرایط را برای برگزاری مجمع به سود برخی افراد مهندسی کند و از سوی دیگر با حضور او، مرد همکاره جودو همچنان در این رشته به عنوان نفر اول شناخته می شود، ولی داستان به گونه ای دیگر رقم خورد و عمادی خیلی زود دست به کار شد.

سرپرست فدراسیون جودو که از جریانات داخلی این رشته آگاهی داشت،به خوبی درد را تشخیص داد و در جهت درمان آن اقدامات خود را آغاز کرد. جلوگیری از اعزام های بی حاصل، کنار گذاشتن افرادی که بود و نبودشان فرقی نداشت، کاهش اختیارات افرادی که با یک عنوان در همه امور فدراسیون دخالت می کردند و از همه مهمتر استفاده از پول اعزام ها برای تجهیز دو سالن شهید کبکانیان و آزادی از این دست برنامه ها بود که به مزاج خیلی ها خوش نیامد.

از همین جا بود که دلسوزان همیشگی جودو دست به کار شده و به طرق مختلف داد مخالفت با برنامه های زیربنایی سرپرست فدراسیون را سردادند. سئوال اصلی اینجاست که آیا تجهیز سالن کبکانیان که سالها می تواند مورد استفاده جودوکاران قرار گیرد مهمتر است یا سفری که چند جودوکار به کشور دوست و برادر ازبکستان رفته و یک هفته ای تمرین کنند؟

اینکه اجرای برنامه های تیم ملی اهمیت بالایی دارد بر کسی پوشیده نیست، ولی سفرهای تیم ملی در دو سال اخیر کدام جودوکار قهرمان را تحویل تیم ملی داده است؟ غیر از ملایی، بریمانلو و محجوب که از سالها قبل ساخته و پرداخته شده اند، جودوکار دیگری موفقیت داشته است؟ منکر زحمات درخشان و تیم کاری رودکی در بخش ملی نیستیم، ولی باید منطقی موضوع را نقد و بررسی کرد.

در واقع با حرکتی که در روزهای گذشته در جودو شاهد بودیم مشخص شد که تمام حواشی چند سال اخیر جودو از یک جریان خاص سرچشمه می گیرد. افرادی که منافع خود را در خطر می بینند برای متشنج کردن جو دست به هر کاری می زنند تا دوران طلایی و درخشان جودو را به یک فرد منتسب کنند و از این ره نمدی برای خود سازند و وقتی هم که اوضاع بر وفق مراد نیست با حاشیه سازی بر خلاف جریان شنا کنند!

در این بین معلوم نیست چرا محمد منصوری که شنیده می شود روزهای پایانی همکاریش با فدراسیون جودوست، از موضع خود دفاع نمی کند؟ شاید پای موضوع دیگری مثلا پیشنهاد خارجی از کشوری دیگر درمیان است. مانند همان لبنانی که چند سال قبل با دو نوجوان به آنجا رفت و خیلی زود برگشت خورد.

درحالی روسای قبلی اسیر این حاشیه سازی شده و همسو با آن حرکت و در نهایت عطای کار را به لقایش می بخشیدند، به نظر می رسد عمادی بیدی نیست که از این بادها بلزرد. او در نظر دارد اقدامات خود را که تهیه زیرساخت های مورد نیاز است و در طول سالهای اخیر به دست فراموشی سپرده شده بود را به سرانجام برساند. وقتی برخی نتوانستند سالن افراسیابی را برای جودو حفظ کنند و با افتخار از گرفتن سالنی با کمترین امکانات در مجموعه آزادی سخن گفتند.

در پایان امیدواریم وزارت ورزش و جوانان هر چه زودتر با رفع ابهامات موجود در تائید مدارک برخی نامزدها در کمیسیون تطبیق و به برگزاری مجمع اقدام نماید.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید