پاسخ مثبت اتحادیه جهانی کشتی به درخواست ایران برای کسب سهمیه

  • ورزشی
  • دوشنبه ۸ بهمن ۱۳۹۷ ۸:۴۱
    کد خبر :476954
اتحادیه جهانی

با پیگیری‎های کمیته ملی المپیک، اتحادیه جهانی کشتی می‎تواند با اعزام نماینده به یکی از دو میدان بین‎المللی پیش‎بینی شده برای بازی‎های ساحلی جهان کسب سهمیه کند.

مسابقات جهانی کشتی ساحلی که سه ماه پیش به میزبانی ترکیه برگزار شد، میدانی برای توزیع سهمیه های بازی های ساحلی جهان بود.

کشورهای متقاضی حضور در این بازی های می توانستند با اعزام نماینده به ترکیه سهمیه جهانی لازم را به دست بیاورند اما فدراسیون کشتی ایران به دلیل برخی مسائل و از جمله محدودیت های مالی در این رقابت ها غیبت داشت و در واقع فرصت کسب سهمیه برای اولین دوره بازی های ساحلی جهان را از دست داد.

این در حالی بود که کشتی یکی از رشته های پیشنهادی کمیته ملی المپیک برای اعزام به این بازی ها بود که در ستاد عالی بازی های المپیک و آسیایی نیز مصوب شد. در همین راستا کمیته ملی المپیک در مکاتبه با اتحادیه جهانی کشتی متقاضی لحاظ کردن میادین انتخابی دیگر برای توزیع سهمیه جهانی بازی های ساحلی شد. مشابه این درخواست از طرف برخی دیگر از کشورها نیز مطرح شده بود.

در همین راستا فدراسیون جهانی کشتی دو رویداد بین المللی سال جاری میلادی را به عنوان میادینی توزیع سهمیه بازی های ساحلی جهانی تعیین کرده است. رقابت های جهانی اسپانیا یا پرتغال که اسفندماه برگزار می شود و بعد از آن مسابقاتی که فروردین ماه به میزبانی برزیل برگزار می شود، میادینِ جدید برای توزیع سهمیه جهانی ساحلی هستند.

بدین ترتیب فدراسیون کشتی می تواند با اعزام نماینده به یکی از مسابقات موردنظر، از فرصت پیش آمده برای کسب سهمیه استفاده کند.

تاکید کمیته ملی المپیک این است که با توجه به شرایط سخت سفر به برزیل، فدراسیون کشتی مسابقات اسفندماه را برای کسب سهمیه لحاظ کند.

به گزارش مهر، نخستین دوره بازی های ساحلی جهان با مصوبه اتحادیه کمیته های ملی المپیک مهرماه سال آینده در سن دیگو آمریکا برگزار می شود. مسابقات کشتی این بازی ها در هر دو بخش مردان و زنان برگزار می شود. ایران می تواند در اوزان اوزان ۷۰، ۸۰، ۹۰ و ۹۰+ کیلوگرم مردان صاحب چهار سهمیه شود.

ورزش های سه گانه، بسکتبال، کوهنوردی، هندبال، کاراته، بادبانی، والیبال ساحلی، اسکی روی آب، اسکی روی آب با تخته، فوتبال ساحلی، موج سواری، شنا، تنیس، دوچرخه سواری و اسکیت برد دیگر رشته هایی هستند که ورزشکارانشان برگزارکننده اولین دوره بازی های ساحلی جهانی خواهند بود.

طبق مصوبه ستاد عالی بازی های المپیک و آسیایی، ایران در رشته های بسکتبال، والیبال، کشتی، کاراته و فوتبال رشته های اعزامی ایران بازی های ساحلی جهان هستند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید