عده‌ای با طرح استانی شدن انتخابات به دنبال حذف نظارت استصوابی هستند

  • سیاسی
  • دوشنبه ۸ بهمن ۱۳۹۷ ۷:۵۶
    کد خبر :476926
نظارت استصوابی

عضو ارشد حزب موتلفه اسلامی ضمن اشاره تبصره‌های موجود در ماده ۲۸ طرح استانی شدن انتخابات گفت: عده‌ای با این طرح به دنبال حذف نظارت استصوابی هستند.

حمیدرضا ترقی عضو ارشد حزب موتلفه اسلامی در گفت‌و‌گو با فارس، درباره طرح استانی شدن انتخابات که هم اکنون در مجلس در حال نهایی شدن است، اظهار داشت: بعد مهمی که عده‌ای در طرح استانی شدن انتخابات ان را دنبال می کنند تبصره‌هایی است که در ماده 28 این طرح وجود دارد.

وی افزود: با بررسی و خوانش به این تبصره‌ها می‌توان نتیجه گرفت که این افراد با بحث استانی شدن انتخابات بنا دارند در پوشش این طرح نظارت استصوابی را مورد هدف قرار دهند و حذف کنند به عنوان مثال در یکی از تبصره‌های این طرح آمده که همه به اسلام التزام دارند مگر اینکه فسقی مرتکب شده باشند بنابراین آنان بنا دارند اسلام و ولایت فقیه که مرجع اصلی صلاحیت ها از سوی شورای نگهبان است را نفی کنند.

عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی با بیان اینکه رمز فتنه سال ۹۸ مقابله با نظارت استصوابی است، به اظهارات اخیر سعید حجاریان (تئوریسین اصلاحات) در مورد نافرمانی مدنی اشاره کرد و گفت: جریان دوم خرداد می خواهد بین طرفداران جمهوری اسلامی و جمهوری مطلق ایجاد تقابل کند.

ترقی در پایان تاکید کرد: دو قطبی در جامعه برای انتخابات سال ۹۸ و ترویج نافرمانی دو پروژه برنامه‌ریزی شده از سوی طیف اصلاح طلب تا بتوانند به وسیله آن از زیر مسئولیت‌های خود در بروند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید