رقابت شدید میان اصلاح طلبان و اصول‌گرایان نزدیک به لاریجانی برای معاونت مطبوعاتی

    کد خبر :476892
سیدعباس صالحی

با وجود آنکه علیرضا معزی گزینه اصلی و قطعی معاون مطبوعاتی به شمار می‌رفت، عدم صدور حکم برای این معاونت و بلاتکلیفی برای این کرسی کلیدی، پرسش برانگیز شده بود، تا آنکه صبح امروز یک نشست پرتنش در دفتر وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شد اما خروجی آن نشست، مورد انتظار مهمانان وزیر نبود؛ اتفاقی که می‌تواند به قیمت کشاندنِ دوباره وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به مجلس شورای اسلامی تمام شود.

به گزارش تابناک؛ محمد سلطانی‌فر پس از یک سال حضور در معاونت مطبوعاتی، نتوانست کارنامه قابل قبولی داشته باشد و ظاهراً ناخواسته مجبور به استعفا شد. با پذیرش استعفای سلطانی فر، سیدعباس صالحی در انتخاب معاونین جدید با چالش مواجه شد و این بار حتی برای این مسئولیت، سرپرست نیز منصوب نکرد؛ با این حال اصلی‌ترین گزینه برای معاونت مطبوعات وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، علیرضا معزی دبیر شورای اطلاع رسانی دولت بود و تصور می‌شد در نهایت صالحی به نام معزی حکم بزند ولی افتاد مشکل‌ها.

معزی فرزند حجت الاسلام و المسلمین معزی، نماینده مقام معظم رهبری در جمعیت هلال احمر است و سوابق مطبوعاتی در جام جم، سروش، همشهری، خبرآنلاین، خبر ورزشی، نیستان و… دارد. از این منظر، معزی را نمی‌توان برخلاف سلطانی‌فر، چهره اصلاح طلبی تلقی کرد و او به لحاظ فکری و کاری، چهره‌ای نزدیک به اصول‌گرایان میانه‌رو نظیر حسین انتظامی معاون مطبوعاتی اسبق و رئیس کنونی سازمان سینمایی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است.

گروهی از اصلاح‌طلبان که برای رفتن حسین انتظامی از معاونت مطبوعاتی تلاش جدی داشتند و حتی تداوم این تلاش‌شان منجر به وقفه در صدور حکم ریاست انتظامی در سازمان سینمایی شد، قاعدتاً حاضر به پذیرش انتصاب علیرضا معزی به معاونت مطبوعاتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی نیستند و در پی حفظ کنترل معاونت مطبوعاتی هستند. همین تلاش‌ها حواشی جدی را در پی داشته که سیدعباس صالحی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی را در شرایط خاصی قرار داده است.

شنیده‌های «تابناک» حکایت از آن دارد که چند تن از نمایندگان اصلاح‌طلب مجلس که از قضا صاحب رسانه هستند، صبح امروز به همراه مهدی رحمانیان به دفتر وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی رفته بودند و خواستار انتصابِ صاحب امتیاز و مدیرمسئول روزنامه شرق به عنوان معاون مطبوعاتی شده بودند. بر اساس شنیده‌های «تابناک» سیدعباس صالحی حاضر به موافقت با خواسته این گروه نشده و گفته گزینه یا گزینه‌های آنها را نیز در کنار سایر گزینه‌های بررسی می‌کند.

در شرایطی که بعید به نظر می‌رسد وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی برای مهدی رحمانیان حکم معاونت مطبوعاتی را صادر نماید، شنیده‌های «تابناک» حکایت از آن دارد که این گروه سیدضیاء هاشمی سرپرست پیشین وزارت علوم و مدیرعامل خبرگزاری ایرنا و سعید تقی‌پور مدیرمسئول روزنامه جهان اقتصاد را نیز در کنار رحمانیان در نظر دارند؛ رویکردی که ممکن است در نهایت به انتصاب سیدضیاء هاشمی به معاونت مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی منتهی شود.

سیدعباس صالحی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی شرایط سختی را پیش رو دارد که ممکن است منجر به همراهی با این درخواست شود. او پیش از این دو کارت زرد از مجلس با هدایت جریان موسوم به پایداری گرفته و حالا ممکن است کارت زرد سوم را از جریان اصلاحات بابت عدم همراهی در انتصاب گزینه‌های همسو برای معاونت‌های کلیدی به ویژه معاونت مطبوعاتی دریافت کند. آیا صالحی تن به مقاومت می‌دهد؟ باید صبر کرد و دید رقابت شدید میان اصلاح طلبان و اصول‌گرایان نزدیک به لاریجانی برای معاونت مطبوعاتی چه برنده‌ای خواهد داشت.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید