بنیاد رودکی: هیچ نوازنده‌ای اخراج نشده است

    کد خبر :476775
نوازنده‌

مدیرعامل بنیاد رودکی درباره خبرهایی مبنی بر اخراج ۱۰ نوازنده ارکستر ملی تاکید کرد که این افراد در آزمون سراسری برگزار شده نمره زیر ۵۰ گرفته اند ولی امکان شرکت در آزمون فروردین را دارند.

علی اکبر صفی پور مدیرعامل بنیاد رودکی درباره خبر غیررسمی اخراج ۱۰ نوازنده ارکستر ملی به خبرنگار صبا گفت: بنیاد رودکی از مدتی پیش تصمیم گرفت برای ارتقای سطح کیفی ارکسترها و مشخص شدن سطح نوازنده‌ها و جایگاه آن‌ها، آزمون‌هایی را برای سازهای زهی برگزار کند.

وی با اشاره به برگزاری آزمون عملی در پاییز امسال بیان کرد: بنیاد رودکی با فراخوان در رسانه‌ها و اطلاع قبلی به اعضای ارکستر ملی از کسانی که می‌توانستند با ارکستر ملی همکاری داشته باشند دعوت به شرکت در این آزمون کرد و پاییز امسال برای اولین بار این آزمون برگزار شد.

صفی پور خاطرنشان کرد: این آزمون برای سازهای زهی ۲ مرحله داشت که نوازنده‌ها ابتدا نمونه‌ای از کارهایشان را برای هیات داوری فرستاده و درصورت پذیرفته شدن به آزمون عملی دعوت شدند.

به گفته وی، قرار است به زودی از نوازنده‌های سازهای بادی نیز آزمون گرفته شود.

مدیرعامل بنیاد رودکی درباره اظهارنظر برخی نوازندگان که در آزمون عملی قبول نشدند، افزود: حدود ۲۰ نفر از نوازندگان شرکت کننده در این آزمون به ارکستر ملی راه یافتند و تعداد ۱۰ نفراز آن‌ها که قبلا در ارکستر فعالیت می‌کردند نمره قبولی شان زیر ۵۰ بود و قبول نشدند و درنهایت طی جلساتی که با هیات داوری داشتیم قرار بر این شد تا فروردین سال جدید مجدد از این ۱۰ نوازنده‌ سازهای زهی آزمون عملی گرفته شود تا باتوجه به سطح توانایی و کیفیت آن‌ها توسط هیات داوران ارزیابی مجدد و انتخاب شوند.

ارکستر ملی ایران به رهبری فریدون شهبازیان ۲۴ بهمن ساعت ۱۸:۳۰ در تالار وحدت در سی و چهارمین جشنواره موسیقی فجر روی صحنه می‌رود.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید