ادامه معافیت اماکن عمومی و مذهبی تهران از پرداخت عوارض پسماند

    کد خبر :476635
پرداخت عوارض

اعضای شورای اسلامی شهر تهران بر ادامه معافیت اماکن عمومی و مذهبی تهران از پرداخت عوارض پسماند رأی دادند.

شهربانو امانی در جلسه امروز شورای شهر تهران درباره لایحه اخذ عوارض از اماکن عمومی و مذهبی پایتخت، گفت‌: مساجد و هیأت‌های مذهبی به بنگاه‌های تجاری تبدیل شده‌اند و پرداخت عوارض آنها باید مشابه اماکن تجاری باشد.

در ادامه رسولی، یکی دیگر از اعضای شورای اسلامی شهر تهران در مخالفت با این پیشنهاد، گفت‌: وضع عوارض پسماند برای اماکن مذهبی منطقی نیست و این اماکن غیر از مناسبت‌های خاص تولید پسماند دیگری ندارند.

وی با بیان این که امکان دریافت عوارض از این اماکن ممکن نیست، در این باره افزود: از سوی دیگر مجلس شورای اسلامی به عنوان نهاد بالادستی این اماکن را از پرداخت هزینه‌های خدماتی نیز معاف کرده است.

رسولی تاکید کرد: شورای پنجم بر خلاف دوره آقای احمدی نژاد که به این اماکن پول می‌داد عمل نکند و بهتر است با رعایت حد وسط از وضع مقرراتی که قابلیت اجرا ندارد پرهیز کند.

مجید فراهانی یکی دیگر از اعضای شورای اسلامی شهر تهران در موافقت با این پیشنهاد تاکید کرد: از آ ن جایی که فرهنگسازی از مدارس و اماکن مذهبی آغاز می‌شود. بنابراین با حذف این اماکن از پرداخت عوارض نشان می‌دهیم که ایجاد پسماند هیچ هزینه‌ای در بر ندارد.

به گزارش ایسنا، این پیشنهاد در غالب لایحه چگونگی اخذ عوارض پسماند بررسی شد که کلیات این لایحه با رأی اعضای شورای اسلامی شهر تهران به تصویب رسید.

بر اساس این لایحه محاسبه نرخ بهای خدمات پسماند که به مدت دو سال ثابت باقی مانده بود برای سال آینده اصلاح خواهد شد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید