بلیت‌های فیلم فجر به دست مردم رسید

    کد خبر :476361
جشنواره ملی فیلم فجر

متقاضیانی که اقدام به پیش خرید بلیت های سی و هفتمین جشنواره ملی فیلم فجر کرده بودند دیروز و امروز بلیت های خود را در محل پردیس ملت تحویل گرفتند.

روند تحویل بلیت های پیش فروش شده در سی و هفتمین جشنواره ملی فیلم فجر در روزهای جمعه ۵ و شنبه ۶ بهمن ماه در پردیس ملت انجام شد و مردم در این ۲ روز با حضور در این پردیس سینمایی بلیت های خود را تحویل گرفتند.

یکی از متقاضیان حاضر که مرد جوانی است پس از دریافت بلیت هایش درباره پیش فروش بلیت ها در سایت و مزایا و معایب آن گفت: یکی از مسایلی که هر ساله با آن مواجه هستیم تکمیل شدن سریع ظرفیت سینماهایی مانند آزادی و فرهنگ است و این برای ما جای سوال و تعجب دارد.

وی که دانشجوی رشته برق است، تاکید کرد: البته برخلاف پارسال که برای خرید بلیت با مشکلات مختلفی مواجه بودیم امسال مشکلی نداشتیم و همه موارد با نظم خاصی بود.

یکی دیگر از متقاضیان که دختر جوانی است و با دو نفر از دوستانش آمده است با اشاره به مشکل قطعی سایت، گفت: سال گذشته دفعه اول که بلیت هایم را خریداری کردم سانس های دیگری مدنظرم بود و حتی پرداخت هم انجام شد ولی صفحه سایت از دسترس خارج شد و مجبور به انتخاب مجدد سانس ها شدم که دفعه دوم سانس های مورد نظرم پر شده بود ولی امسال بسیار بهتر از سال های گذشته بود و تنها مشکلی که وجود دارد محل دریافت کارت هاست که برای کسی مانند من که در کرج ساکن هستم دور است و پیک هم فقط شامل مردم تهران است.

دیگر خریدار بلیت های سی و هفتمین جشنواره ملی فیلم فجر که مردی میانسال است و برای خانواده اش بلیت خریده است با اشاره به ایده آل بودن شرایط پیش فروش بلیت های امسال، گفت: امسال خرید و دسترسی به سانس ها خوب بود و همه موارد با نظم و سهولت خاصی انجام گرفت.

دیگر مخاطب فیلم های سینماهای مردمی مرد جوانی است که برای یافتن جای پارک با دردسر روبه رو شده است و با اشاره به مشکل پارکینگ پردیس سینمایی ملت اذعان کرد: امسال برای خرید بلیت با مشکل رو به رو نبودیم ولی از مشکلاتی که می توان برای دریافت بلیت ها در پردیس سینما ملت به آن اشاره کرد، مشکل پارکینگ است که باید در اتوبان ماشین را پارک کنیم و جریمه هم بشویم.

هنگام صحبت های وی خانمی به جمع مان اضافه شد و به بهتر بودن پردیس چارسو برای محل دریافت کارت های جشنواره اشاره کرده و گفت: در سال های گذشته با قطعی چندین لحظه ای سایت در هنگام خرید مواجه بودیم که خوشبختانه امسال اصلا این مشکلات وجود نداشت. تحویل بلیت ها هم منظم است اما محل دریافت کارت ها مناسب نیست و اگر در پردیس چارسو که در مرکز شهر قرار دارد این تحویل ها انجام می شد نتیجه بهتری داشت.

در ادامه تهیه این گزارش مهدی شکری آذر مدیر پیش فروش سی و هفتمین جشنواره‌ ملی فیلم فجر درباره روند تحویل بلیت ها به خبرنگار صبا توضیح داد: دو نوع تحویل داشتیم؛ یک گروه متقاضی دریافت بلیت با پیک بودند که به مرور کارشان در حال انجام است و گروه بعد که خواستار دریافت حضوری بودند و در ۵ و ۶ بهمن کارت های خود را دریافت کردند.

به گفته وی، ۷۰ درصد از کارت ها در روز جمعه تحویل داده شد و امروز نیز ادامه کارت ها تحویل داده می شود.

مشکل فنی نداشتیم

وی افزود: امسال هیچ مشکل فنی در سایت نداشتیم البته ظرفیت های سینماها محدود و درخواست ها بسیار است و طبیعتا ممکن است مخاطبان در انتخاب صندلی مدنظر به دلیل تکمیل ظرفیت با مشکلی رو برو شده باشند اما از نظر فنی و قطعی شاهد هیچ مشکلی نبودیم.

شکری آذر با اشاره به ادامه روند استقبال مخاطبان پس از تمدید زمان و افزایش ظرفیت سینماها گفت: پس از موافقت دبیر جشنواره، ۱۶ ساعت زمان خریداری بلیت ها تمدید شد و به محض شروع تمدید با استقبال خوب و تکمیل ظرفیت ها مواجه شدیم.

لزوم مکانیزه شدن تحویل بلیت ها

مدیر پیش فروش بلیت های جشنواره در پایان درباره انتقاد مردم نسبت به دسترسی سخت به پردیس ملت توضیح داد: ما قطعا باید روش ها را از سیستم تحویل حضوری به روش مکانیزه تغییر دهیم. درحال رایزنی های مختلف هستیم و تصور می کنم تا سال آینده بتوانیم با یک تحولی در حوزه تکنولوژی تحویل بلیت ها رو به رو شویم و تحویل بلیت الکترونیک را راه اندازی کنیم.

علی ترکیان مدیر مجموعه سینماتیکت نیز درباره استقبال مخاطبان از فروش در سایت سینما تیکت به خبرنگار صبا توضیح داد: امسال ما پیش از راه اندازی پیش فروش، مقدمات را فراهم کردیم و روز ۳۰ دی ماه ۱۰ صبح سایت را بازکردیم. هنگام بازکردن سایت حدود هفت هزار نفر خریدهای خود را انجام دادند و با هیچ مشکل فنی رو به رو نبودیم و در عرض ۱۵ دقیقه حدود ۱۰ هزار سری بلیت از طریق اینترنت به فروش رسید و سایت هم تا روز ۲ بهمن باز بود. روز گذشته و امروز مخاطبانی که بلیت های خود را از سایت پیش خرید کرده بودند به سینما ملت آمدند و بلیت هایشان را تحویل گرفتند. البته حدود ۵۰ درصد از مشتری ها درخواست ارسال بلیت با پیک را داشتند که به مرور در حال ارسال است.

او درباره رفع مشکلات فنی سایت هنگام پیش خرید نیز گفت: امسال با رضایت زیاد مخاطبان هنگام خرید مواجه بودیم. با توجه به تجربه سال های پیش زیرساخت های نرم افزاری و سخت افزاری را مهیا کردیم و شاهد مشکل خاصی نبودیم.

ترکیان در پایان درباره سهولت دریافت بلیت ها نیز توضیح داد: ایده هایی داریم که باید با دفتر جشنواره برای آنها هماهنگ شویم تا صدور بلیت ها و تحویل آنها به سالن های سینما منتقل شود. اگر این ایده ها عملی شود در سال های آینده شاهد تغییرات بیشتری خواهیم بود.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید