خبر خوش برای بیماران سکته مغزی حاد،ارائه دستاوردهای جدید درمانی

    کد خبر :476307
سکته

رئیس انجمن سکته مغزی ایران با اشاره به برپایی یازدهمین کنگره سکته مغزی در اسفندماه امسال گفت: امیدواریم با تخصیص منابع بیشتر بتوانیم پا به پای دنیا در راستای درمان سکته مغزی گام برداریم.

بابک زمانی در آستانه یازدهمین کنگره سکته مغزی اظهار کرد: این کنگره در اسفند ماه سال جاری با حضور اساتید و صاحبنظران برجسته از داخل و خارج کشور در کتابخانه ملی در تهران برگزار می‌شود و جدیدترین دستاوردهای و آخرین پیشرفت‌های درمان سکته مغزی در آن مورد بحث قرار می‌گیرد.

وی افزود: علاوه بر متخصصین مغز و اعصاب همه افرادی که در درمان این بیماران دخیل هستند از جمله پرستاران،‌ متخصصین طب فیزیکی و توانبخشی، فیزیوتراپیست‌ها و متخصصین قلب و عروق می‌توانند از مطالب ارائه شده در این کنگره بهره‌مند شوند.

رئیس انجمن سکته مغزی ایران با اشاره به اینکه درمان سکته مغزی در کشور از سه سال گذشته آغاز شده است ادامه داد: در کشور قبل از آن درمانی در این زمینه انجام نمی‌گرفت در حالی که طی ۴ ساعت و نیم پس از سکته مغزی امکان درمان وجود دارد.

وی با اشاره به اینکه درمان سکته مغزی در کشور در حال گسترش است، عنوان کرد:‌ در سال جدید میلادی خبری در ارتباط با درمان سکته مغزی منتشر شد که بسیار حائز اهمیت بود و در واقع جزء بزرگترین اخبار پیشرفت‌های پزشکی محسوب می‌شود.

رئیس انجمن سکته مغزی ایران اعلام کرد: براساس این خبر ثابت شد کسانی که دچار سکته مغزی شده‌اند و درمان وریدی برای آنها امکان‌پذیر و موثر نباشد تا ۲۴ ساعت امکان درمان آنها از طریق برداشتن لخته به روش آنژیوگرافی و مداخله‌ای وجود دارد؛ البته این مساله به تمهیدات بیشتر برای تشخیص و درمان در بیمارستان نیاز دارد.

وی گفت: کشور ما فعالیت آنچنانی در حوزه درمان سکته مغزی از طریق روش‌های مداخله‌ای و آنژیوگرافی نداشته و این نه تنها برای ۲۴ ساعت اول که حتی برای ۶ ساعت اول نیز که این مداخله، یک درمان استاندارد است ما امکانات مناسبی نداشته ایم.

وی با اشاره به انجام فعالیت بیشتر کشور در حوزه درمان سکته مغزی طی ۳ سال اخیر گفت: در حال حاضر درمان وریدی سکته مغزی از طریق تزریق به رگ دست تا ۴ ساعت و نیم اول پس از سکته مغزی باید برای همه بیماران انجام گیرد که البته این مساله روی حدود ۵۰ درصد افراد اثر می‌گذارد و در صورتی که اثر گذار نبود طی ۶ ساعت نخست وقوع سکته باید از روش‌های مداخله‌ای استفاده کرد.

رئیس یازدهمین کنگره سکته مغزی با بیان اینکه اگر این روش‌ها جواب نداد امروزه مشخص شده حتی درمان سکته مغزی حاد در ۲۴ ساعت اول با روش هایی جدید قابلیت انجام دارد ولی هنوز در ایران امکان پذیر نیست، خاطرنشان کرد: امیدواریم با تخصیص منابع بیشتر بتوانیم پا به پای دنیا در جهت درمان سکته مغزی گام برداریم.

یازدهمین کنگره سکته مغزی ۱ تا ۳ اسفند ۹۷ با حضور اساتید و صاحبنظران برجسته از داخل و خارج کشور در محل کتابخانه ملی در تهران برگزار می‌شود و جدیدترین دستاوردهای و آخرین پیشرفت‌های درمان سکته مغزی در آن مورد بحث قرار می‌گیرد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید