جدیدترین اخبار
7 بهمن 1397 ساعت 09:33 اجتماعی کد خبر :476289

تصمیم قطعی برای تغییر زوج و فرد / دو گزینه نهایی جایگزین، روی میز شورای ترافیک

طرح زوج یا فرد

گزینه‌های نهایی رشورای ترافیک تهران برای جایگزینی طرح زوج یا فرد مشخص و مقرر شد میزان پذیرش اجتماعی دو طرح نهایی بررسی و در هفته جاری تعیین تکلیف شود.

جلسه کارشناسی شورای ترافیک شهر تهران با موضوع بررسی نهایی طرح‌های جایگزین زوج یا فرد با حضور معاون شهردار، رئیس پلیس راهور تهران، نماینده وزارت کشور، نماینده استانداری و مشاوران دانشگاهی شورای ترافیک برگزار شد.
حاضران در جلسه بر لزوم تغییر شکلی فعلی اداره محدوده زوج یا فرد و همچنین لزوم محدود کردن بیشتر زمینه تردد خودروهای شخصی در محدوده دوم به منظور کاهش آلودگی هوا اجماع داشتند. اما اینکه کدام طرح پیشنهادی می‌تواند تأثیر بیشتر و همچنین پذیرش اجتماعی بیشتری داشته باشد، مورد بحث قرار گرفت.
بر اساس یکی از گزینه‌ها، محدودیت تردد خودروها برحسب پلاک‌های زوج یا فرد برداشته می‌شود و به جای آن، هر خودرو ۵۰ روز در سال می‌تواند به صورت رایگان وارد محدوده زوج و فرد سابق شود و برای بیش از آن باید عوارض بپردازد. ایده تکمیلی برای نحوه اعمال این سهمیه شناور تردد رایگان، این است که به جای تعداد روزهای مجاز در سال، مبلغ مشخصی (برای مثال ۵۰۰ هزار تومان) تحت عنوان اعتبار اولیه به پلاک خودروها اختصاص داده شود و عوارض تردد از این اعتبار کسر شود. طبعاً در صورت پایان این اعتبار، دارنده خودرو باید حساب خود را شارژ و عوارض تردد را پرداخت کند.
گزینه دیگر پیشنهادی بدین ترتیب است که سیاست تردد نوبتی در محدوده دوم ادامه می‌یابد، با این تفاوت که خودروها بر حسب پلاک سمت راست خودرو به سه دسته تقسیم می‌شوند و هر دسته دو روز در هفته مجاز به ورود به محدوده دوم خواهند بود. در این روش، خودروهای با رقم سمت راست پلاک “یک تا ۳” در روزهای شنبه و سه‌شنبه، پلاک‌های” ۴ تا ۶ ” در روزهای یکشنبه و چهارشنبه و پلاک‌های ئ” ۷ تا ۹” در روزهای دوشنبه و پنجشنبه مجاز به ورود به محدوده دوم هستند و در بقیه روزها اگر کسی نیاز به ورود به محدوده داشت، باید مجوز طرح ترافیک بخرد.
به گزارش ایسنا، پورسیدآقایی معاون شهردار تهران در این جلسه با بیان اینکه هر دو پیشنهاد اصلی مطرح‌شده می‌تواند به کاهش تعداد ورود خودروها به محدوده بینجامد و ما با آنها موافق هستیم، از رسانه‌ها و کارشناسان درخواست کرد درباره ابعاد مختلف این دو گزینه، به ویژه از منظر پذیرش اجتماعی و کاهش آلودگی هوا، بررسی کارشناسی انجام داده و شورای ترافیک را در تصمیم مناسب یاری کنند.
براساس گزارش روابط عمومی معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران، نهایتاً مقرر شد در روزهای آینده، ابعاد اجتماعی این دو گزینه توسط اعضا بررسی شود تا نهایتاً در جلسه اصلی شورای ترافیک، انتخاب نهایی بین این دو گزینه انجام گیرد. سازمان ترافیک شهرداری تهران از رسانه‌ها و کارشناسان درخواست کرد در روزهای آینده، به نقد و بررسی ابعاد مختلف این دو طرح بپردازند.

Ad

Ad
Ad

روی خط خبر

  • همکاری کامل پلیس و سامانه سیمفا
  • ظریف از «قلب آسیا» چه ارمغانی با خود آورد؟
  • سازمان تجارت جهانی: خسارت به مشاغل و رشد اقتصادی جهان با افزایش موانع تجاری
  • جزئیات اجزای پایه پولی در مرداد
  • ذوق‌زدگی صهیونیست‌ها از پیروزی جانسون و شکست کوربین در انتخابات انگلیس
  • تصویب قطعنامه روسیه در مجمع عمومی سازمان ملل در زمینه کنترل تسلیحات
  • کدخدایی: فرایند بررسی صلاحیت‌ها در هیأت‌های اجرایی آغاز شده است
  • دولت به جای پیگیری برجام، اقتصاد مقاومتی را در بودجه 99 دنبال کند
  • چه کنیم تا ثبت نام موفقی در سایت ایران خودرو داشته باشیم؟
  • دژپسند: در برابر تحریم، راهی جز «تقویت تولید» نداریم
  • رصد لحظه به لحظه وضعیت بیماری آنفلوانزا در مدارس سراسر کشور
  • آژانس بین المللی انرژی: ذخایر نفت جهان سال آینده 700 هزار بشکه افزایش می یابد
  • کاهش ارزش دلار به کمک طلا آمد
  • «نقد سینما» سراغ سلبریتی‌ها می‌رود
  • نقدینگی به 2076 هزار میلیارد تومان رسید
  • آغاز رسمی فستیوال فیلم‌های ایرانی در ویتره فرانسه
  • رانت 82 هزار میلیاردی دولت به وارکنندگان با ارز ارزان
  • چرا محور کندوان یک‌طرفه نشد؟
  • یک هفته با آثار ناصر چشم آذر در شبکه نمایش
  • برنامه‌ریزی برای افزایش 48 میلیارد دلاری صادرات به کشورهای همسایه
  • درخواست محاکمه «زنگنه» از سوی دانشجویان در نمازجمعه تهران
  • کویت: نمی‌خواهیم ایران تحت تحریم باشد
  • بررسی بسته معیشتی تاکسیرانان در تنظیم بازار وزارت صمت
  • انفجار مهیب در آلمان با 25 مجروح
  • روسیه: آزمایش موشک بالستیک توسط آمریکا نگران‌کننده است
  • قیمت نفت با بروز نشانه‌های مثبت در توافق تجاری آمریکا و چین افزایش یافت
  • پنجمین موزه روان‌پزشکی دنیا در تهران
  • افت شاخص رفاه اجتماعی با وجود سیاست‌ حمایتی دولت
  • خبرهای خوش وزیر «صمت» از تاشکند؛ از تعرفه‌های ترجیحی تا توافقات ریلی و جاده‌ای
  • حزب داوود اوغلو، رقیب اردوغان، رسما آغاز به کار کرد
  • Ad