تاثیر فعالیت‌های ادبی بر شخصیت کودکان

    کد خبر :476255
کتاب‌خواندن

پروژه تحقیقاتی بریتانیا به تأثیر کتاب، موسیقی، فیلم و میراث بر توسعه فرهنگی پرداخته است.

محققان بریتانیایی به تازگی تحقیقاتی در مورد تاثیر هنر، موسیقی و کتاب بر شخصیت کودکان از تولد تا ۲۵ سالگی انجام داده‌اند و به نتایج مثبتی دست یافته‌اند.

براساس این تحقیقات، صدها نوزاد متولد شده در لِیسِستِر مورد ارزیابی و پیگیری قرار گرفتند و ۲۵ سال اول زندگی آنها را مورد پژوهش قرار خواهند تا تاثیرِ در معرض قرار گرفتن مستمر فعالیت‌های هنری بر آنها را ارزیابی کنند.

«شورای هنر انگلستان» با همکاری «دانشگاه دِمونت‌فور» در لِیسِستِر جزئیات پروژه موسوم به «Talent25»(استعدادیابی۲۵) را در روز جمعه اعلام کردند.

اهمیت کودکان در مورد فعالیت‌هایی نظیر کتاب‌خواندن برای آنها و نیز کتاب‌خوانی توسط خود آنها، گوش دادن و یادگیری موسیقی، رفتن به سینما، تئاتر، کتابخانه و موزه موارد مطرح شده در این تحقیقات هستند. هدف این پروژه فراهم کردن اولین شواهد دقیق آکادمیک از این موضوع است.

انجام‌دهندگان این تحقیق امیدوارند که این پروژه درس‌هایی در مورد کارایی و عدم کارایی مشارکت کودکان از جنبه فرهنگی و ارتقاء استعداد آنها فراهم آورد.

«دومینیک شلارد» معاون ارشد این پروژه معتقد است که این پروژه تغییردهنده بازی خواهد بود و در توضیح این صحبت می‌گوید: «من شدیدا معتقدم که انگیزش خلاقانه از همان تولد در درون همه ما وجود دارد اما این باید پرورش یابد و ما به عنوان بزرگسالان، والدین، مراقبان، مربیان و سیاستگذاران، هرکدام وظیفه داریم نقش خود را به منظور حصول اطمینان از ایجاد فرصت‌های برابر برای جوانان جهت مشارکت در فعالیت‌های هنری فرهنگی نظیر، موسیقی و دیگر رشته‌های هنری، ایفا کنیم.»

او گفت که این پروژه بیشتر در مورد فرصت و دسترسی به هنرهاست. و اینکه هنر به ما اطلاعات، داده و بینش مورد نیاز جهت رشد فکری کودکان و نوجوانان برای بهره‌مندی از منافع یک زندگی تماما فرهنگی خواهد داد.

در این پروژه ۱۰۰ کودک به همراه خانواده‌هایشان در سال ۲۰۱۹ انتخاب و برای ۲۵ سال آینده مورد ارزیابی و پیگیری قرار خواهند گرفت. همچنین در سال بعد یعنی سال ۲۰۲۰ نیز یک گروه دیگر ۱۰۰ نفری و نیز در دو سال بعد از آن نیز دو گروه ۱۰۰ نفری بصورت تفکیکی به همراه خانواده‌هایشان انتخاب شده و هرکدام برای ۲۵ سال آینده‌شان تحت بررسی و پیگیری دقیق علمی قرار خواهند گرفت.

«دَرِن هنلی» مدیرعامل «اِی‌سی‌ای» گفت: «هر کودکی ظرفیت خلاقیت و فرصت‌هایی برای بروز توانایی‌های بالقوه را داراست که این شرایط باید برای همه آنها به صورت برابر فراهم شود. استعداد در همه جا هست لیکن فرصت در همه جا نیست. امیدواریم «Talent25» به ما کمک کند تا به فهم بهتری از آنچه که تفاوت بین ارتقاء استعداد و مشارکت فرهنگی جوانان است برسیم.»

سیاست‌گذاران حوزه هنر به شکلی فزاینده در تلاش برای شرح بهترِ مزایای هنر و فرهنگ ورای جنبه سرگرم‌کننده و یا بعضا مفید بودن آنها برای روح و روان و یا جنبه درآمدزایی آن، هستند تا به جنبه بسیار والاتر آن که همانا بروز و پرورش استعداد در کودکان و نوجوانان است، دست یافته و در این زمینه اطلاع‌رسانی کنند.

پروژه «Talent25» را می‌توان انعکاس پروژه مستند «مایکل اَپتِد» با عنوان «سریال‌های آپ» دانست که از سال ۱۹۶۴ زندگی ۱۴ کودک بریتانیایی را دنبال کرده است و نیز سریال «کودک دوران ما» ساخته «رابرت وینستون» برای «بی‌بی‌سی» و دانشگاه اوپن که از سال ۲۰۰۰ تعداد ۲۵ کودک متولد شده آن سال را دنبال کرده است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید