نامه تهدیدآمیز رئیس‌جمهور محبوس ارمنستان علیه نیکول پاشینیان

    کد خبر :476205
نیکول پاشینیان

کوچاریان رئیس‌جمهور سابق ارمنستان از زندان به هوادارانش نامه نوشت و به آن‌ها اعلام کرد: اشتباهات و عقب‌نشینی پاشینیان در مورد مناقشه قره‌باغ کوهستانی نتایج مرگ‌بار و جبران‌ناپذیری برای ارمنستان به ارمغان خواهد آورد.

به گزارش تسنیم، روبرت کوچاریان رئیس‌جمهور سابق ارمنستان از زندان به هوادارانش نامه نوشت و به آن‌ها اعلام کرد: نیکول پاشینیان از زمان نخست‌وزیری‌اش تا به امروز نمونه کاملی از سیاست شکست‌خورده و اداره ناموفق حکومت در ارمنستان را به نمایش گذاشته است. در آینده نزدیک شاهد موجی از سرخوردگی در ارمنستان خواهیم بود. اشتباهات در عرصه سیاست داخلی و خارجی به بهانه توسعه اقتصادی هزینه گزافی بر کشور تحمیل خواهد کرد. متأسفانه این هزینه را تک‌تک مردم ارمنستان خواهد پرداخت. اشتباهات و عقب‌نشینی در مورد مناقشه قره‌باغ کوهستانی نتایج مرگ‌بار و جبران‌ناپذیری به ارمغان خواهد آورد.

کوچاریان در مورد تداوم بازداشتش خاطرنشان کرد: پاشینیان و حامیانش تلاش می‌کنند که مرا در عرصه سیاسی ارمنستان منزوی کنند، به همین خاطر به اتهامات واهی مرا زندانی کرده‌اند اما در این خصوص به اهدافشان نخواهند رسید و شکست مفتضحانه خواهند خورد. من به هیچ عنوان به خواسته پاشینیان تمکین نخواهم کرد و از عرصه سیاسی ارمنستان کناره‌گیری نخواهم کرد.

گفتنی است، روبرت کوچاریان سیاستمدار مشهور ارمنی از تاریخ 4 فوریه 1998 تا 9 آوریل 2008 ریاست جمهوری ارمنستان را بر عهده داشت. وی پس از انقلاب آوریل ارمنستان و به قدرت رسیدن نیکول پاشینیان به جرم جنایات حوادث مارس 2008 چندین بار بازداشت شد و سرانجام از هفتم دسامبر 2018 در زندان به سر می‌برد.

بازرسان پرونده روبرت کوچاریان، رئیس‌جمهور سابق ارمنستان اعلام کرده‌اند که بازداشت وی به دلیل نقض قانون اساسی این کشور و اعمال نفوذ غیرقانونی در انتخابات سال 2008 به نفع ریاست جمهوری سرژ سرکیسیان است.

لازم به ذکر است که هواداران لئون تر-پتروسیان نخستین رئیس‌جمهور ارمنستان و کاندیدای رقیب در انتخابات ریاست جمهوری سال 2008 در آن زمان به نتیجه انتخابات اعتراض و اعلام کردند که تقلب صورت گرفته است. این اعتراضات با اعلام وضعیت فوق‌العاده توسط کوچاریان و با دخالت پلیس به خشونت کشیده شد و 8 تظاهرکننده و دو مأمور پلیس کشته شدند.

با وجود اعتراض‌ها سرکیسیان پیروز نهایی خوانده شد و 10 سال تمام قدرت را در کشور به دست گرفت، تا اینکه در آوریل سال جاری (2018) در پی اعتراضات گسترده مجبور به کناره‌گیری شد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید