تولید خودروهای برقی فولکس واگن تعطیل شد

  • خودرو
  • شنبه ۶ بهمن ۱۳۹۷ ۱۲:۳۶
    کد خبر :475846
خودرو

فولکس واگن به تازگی اعلام کرده است که بخش تولید خودروهای الکتریکی خود را تحت تأثیر نقص در ایمنی آنها به طور موقت تعطیل اعلام کرده است.

فولکس واگن که یکی از خودروسازان مشهور آلمانی به شمار می‌رود، در چند سال اخیر با مشکلات و چالش‌های متعددی روبرو شده است که نام و آوازه آن را در جهان به شدت به مخاطره انداخته است. رسوایی خودروهای دیزلی موسوم به دیزل گیت که در سال ۲۰۱۵ میلادی گریبانگیر فولکس واگن شد، از آن سال تاکنون این شرکت را که بزرگترین خودروساز اروپا به شمار می‌آید و سهم عظیمی از بازارهای جهانی خودرو را نیز به خود اختصاص داده است، فولکس واگن را با مشکل مواجه ساخته است.

حالا در تازه‌ترین گزارش‌های منتشر شده در وب سایت th e verge، فولکس واگن اعلام کرده است که قسمت مربوط به تولید خودروهای برقی و الکتریکی کارخانه خود را به طور موقت تعطیل اعلام کرده است تا در اسرع وقت به بررسی مشکلات مربوط به ایمنی و نقص فنی موجود در این قسمت رسیدگی کرده و بعد از برطرف کردن مشکلات مربوطه، دوباره به فعالسازی آن بپردازد.

یکی از مدیران ارشد فولکس واگن با انتشار بیانیه‌ای خاطرنشان کرده است که ایمنی خودروهای تولیدی نخستین اولویت این شرکت به شمار می‌رود، بنابراین توقف موقت قسمت تولید خودروهای برقی فولکس واگن لازم و ضروری به نظر می‌رسد.

در سال ۲۰۱۵ میلادی (نزدیک به دو سال پیش) رسوایی پرونده خودروهای آلاینده فولکس واگن آلمان برای نخستین بار در آمریکا افشا شد چرا که پس از آزمایش‌های صورت گرفته مشخص شد نرم افزار مدیریت میزان آلایندگی موتور خودروهای دیزلی این شرکت در آمریکا دستکاری شده بود.

فولکس واگن پس از اعتراف به تقلب، به پرداخت ۴.۳ میلیارد دلار جریمه محکوم شد و هنوز هم با مشکلات حقوقی در آلمان، آمریکا و سراسر جهان مواجه است. این شرکت ۲۲ میلیارد یورو را برای پرداخت خسارات حاصل اختصاص داده و همچنان هم به ایجاد آلودگی در محیط زیست در جهان متهم است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید