ضرر جهانی از حمله‌های سایبری تا ۲۰۲۲ به ۸-۱۰ تریلیون دلار می‌رسد

    کد خبر :475604
حمله‌های سایبری

استانیسلاو کوزنتسوف، معاون کمیته اجرایی اسبربانک روسیه، گفت: ضرر وارده به اقتصاد جهانی از حملات سایبری، تا سال ۲۰۲۲ به ۸ تا ۱۰ تریلیون دلار خواهد رسید.

به گزارش بازتاب به نقل از اسپوتنیک، استانیسلاو کوزنتسوف، معاون کمیته اجرایی اسبربانک روسیه گفت: ضرر وارده به اقتصاد جهانی از حملات سایبری، تا سال ۲۰۲۲ میلادی، به ۸ تا ۱۰ تریلیون دلار خواهد رسید.

کوزنتسوف در سخنرانی خود در اجلاس داووس گفت: ما پیش‌بینی می‌کنیم که روند حملات سایبری و آسیبی که به اقتصاد جهانی وارد می‌کنند، رو به رشد باشد و اگر شرایط همین‌طور پیش برود، آسیب وارده به اقتصاد جهانی تا سال ۲۰۲۲ میلادی به ۸ تا ۱۰ تریلیون دلار برسد؛ البته قبلا هم ما پیش‌بینی کرده بودیم که این آسیب در روسیه، به ۱.۳ تریلیون روبل (معادل ۱۹.۶ میلیارد دلار) بالغ شود.

طبق تخمین بانک مرکزی روسیه، در ۶ ماهه اول ۲۰۱۸ میلادی، تعداد حملات هکرها به بانک‌های روسیه ۸۰ درصد رشد کرده و به ۷۲ مورد رسیده است.

در همین حال در ۸ ماه اول ۲۰۱۸ میلادی، ضرری که از حملات سایبری به بانک‌های روسیه وارد شده، ۱۴ برابر کاهش یافته و به ۷۶.۵ میلیون روبل رسیده است.

در ماه نوابر، بانک مرکزی روسیه اعلام کرده بود که در حالی‌ تعداد حملات سایبری افزایش داشته است که آسیب‌های اقتصادی و مالی مرتبط با آنها، کاهش را تجربه می‌کند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید